جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طرز تهیه ماهی با سس تارتار | سس تارتار چیه؟؟

فهرست مطالب

سس تارتار را می‌توان به‌عنوان یک چاشنی معرفی کرد که از سس مایونز، ترشی خرد شده و زیتون ساخته شده است. سس تارتار می‌تواند با افزودن قارچ و انواع دیگر ترشی جات ساخته شود. حتی می‌توانید آب لیمو و دیگر گیاهان مانند شوید و جعفری تقویت شده را به آن اضافه کرده و یک سس تارتار بی‌نظیر را تهیه کنید. کاربرد سس تارتار برای مقاصد مختلف همچون تهیه ماهی عنوان شده است. این ماده غالبا به‌عنوان چاشنی با غذاهای دریایی مانند ماهی، نوارهای صدفی، صدف سرخ شده، ساندویچ ماهی و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می‌شود. طرز تهیه ماهی با سس تارتار را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه ماهی با سس تارتار

سس تارتار

همان‌طور که گفتیم، سس تارتار در محصولات دریایی کاربرد فراوانی دارد و به‌همین دلیل، همواره از این سس با ماهی برگر یا دیگر جنبه‌های ماهی استفاده می‌شود. سس تارتار میگو نیز یکی از مقاصد مهم استفاده از این سس لذیذ است و می‌توانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید. برای تهیه ماهی برگر، ابتدا باید ۵۰۰ گرم فیله‌ی ماهی را در یک ظرف قرار دهید. مواد جانبی دیگر همچون سیر رنده شده و برگ بو را نیز می‌توانید در این مرحله وارد ظرف کنید. فراموش نکنید که بهتر است از یک ظرف دردار برای مراحل پخت استفاده کنید.

مواد جانبی برای طعم‌دار کردن ماهی با سس تارتار

اضافه کردن مقدار زعفران و لیمو نیز می‌تواند غذای شما را لذیذ‌تر کند. حال نوبت به آن رسیده است که درب این ظرف را بسته و داخل یخچال قرار دهید. بعد از دو ساعت ظرف را خارج کرده و مرحله‌س سرخ کردن را شروع کنید. کمی روغن را همراه با قارچ به ظرف اضافه کرده و در نهایت بقیه‌ی پیاز رنده شده را به ظرف اضافه کنید. در این مرحله نیز می‌توانید از سفیده‌ی تخم مرغ، آبلیمو و پودر سیر استفاده کنید. حال مواد را خوب هم زده و بعد از یکدست شدن آن، مقداری آرد سوخاری روی ان قرار دهید. کم کم به مرحله‌ای می‌رسیم که مایه‌ی برگر ما حاضر شده است و می‌توانید با اضافه کردن مقداری آرد سوخاری، شکل بهتری به برگر بدهیم. در نظر داشته باشید که استفاده‌ی زیاد از آرد سوخاری می‌تواند شکل خشک‌تری به برگر شما بدهد و این اصلا خوب نیست.

استفاده از فیله‌ی ماهی

کاربرد سس تارتار

در صورتی که فیله‌ی ماهی غزل آلا باب میل شما نیست، می‌توانید از فیله‌ی ماهی‌های دیگر نیز استفاده کنید. برگرها را به تکه‌های مساوی تقسیم کرده و از یک نایلون استفاده کنید. حال آن‌ها را می‌توانید حداکثر تا یک ساعت درون یخچال نگهداری کنید. در نهایت برای کباب کردن این برگرها، می‌توانید از یک توری استفاده کرده یا در صورت نبودن توری، از تابه‌ی معمولی استفاده کنید. ابتدا تابه را چرب کرده و از سس تارتار روی آن استفاده کنید. از نان مخصوص باگت یا نان‌های دیگر می‌توانید برای سرو این غذای خوشمزه استفاده کنید. سس تارتار نقش بزرگی را در این زمینه ایفا می‌کند و می‌توانید با لذت تمام از ماهی استفاده کنید.

برای پختن این غذا تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید و با رعایت نکات و تمرین برای چندباره، می‌توانید تجربه‌ی بهتری از درست کردن این ساندویچ لذیذ با سس تارتار داشته باشید.

کاربرد سس تارتار

می‌دانیم که سس تارتار به‌صورت اساسی از سس مایونز تهیه می‌شود و بنابراین طعم آن نیز نزدیک به سس مایونز است. سس تارتار به‌صورت ساده‌ای می‌تواند مزه‌ی غذاهای شما را تغییر دهد. این سس برای غذاهای کبابی و سوخاری بسیار عالی است و معمولا در آشپزی ایرانی زیاد از آن استفاده می‌شود. طعم بی‌نظیر این سس، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و می‌تواند بوی زهم ماهی و میگو را برای کسانی که حساسیت دارند، برطرف کند. این سس گزینه‌ی مناسبی برای قرار دادن ماهی در سبد غذایی هفتگی است.

اگر زیاد ماهی دوست ندارید و نمی‌توانید از خواص آن برخوردار شوید، می‌توانید از سس تارتار استفاده کرده و از خواص خوشمزه آن برای مصرف آسان‌تر ماهی و میگو استفاده کنید. این محصول را می‌توانید روی شنیسل مرغ و سالادهای مختلف نیز استفاده کنید. میگو پفکی و فیش اند چیپس نیز موارد دیگری از مصرف سس تارتار در صنعت غذا است.

احتیاط در مصرف سس تارتار

سس تارتار چیست

البته در مصرف سس تارتار باید کمی احتیاط داشته باشید. اگر به بیماری چربی خون مبتلا هستید، میزان مصرف این سس را باید طبق برنامه جلو ببرید. سس تارتار چاق کننده است و اگر از رژیم لاغری استفاده می‌کنید، باید آن را برنامه خود حذف کنید.

سخن آخر

دانستیم که سس تارتار یکی از لذیذترین سس‌هایی است که می توانید همراه با غذاهای دارای ماهی استفاده کنید. ماهی دارای خاصیت‌های بسیاری است، اما بسیاری از افراد به‌دلیل بوی زخم آن، نمی‌توانند در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنند. سس تارتار راه حل بسیار خوبی است که می‌توانید استفاده کنید و لذت چشیدن غذاهای ماهی را در برنامه‌ی خود داشته باشید. سس تارتار به شیوه‌های مختلف تهیه می‌شود، اما پایه و اساس آن استفاده از سس مایونز است.

به این ترتیب مقالات رژیم کتوژنیک را بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *