جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

لاغری شکم و پهلو با پیشنهاد های کتووانیلا

فهرست مطالب

ممکن است در ابتدا بخواهید شکم و پهلوی خود را لاغر کنید، اما باید بدانید که سوزاندن چربی قسمت خاصی از بدن تحت کنترل شما نیست زیرا که چربی در تمام قسمت‌های بدن ذخیره می‌شود.بعضی از افراد چربی بیشتری در نقاط خاص بدن خود دارند، این بدان معنا است که این قسمت‌ها بیشتر مستعد جذب چربی هستند برای مثال در بعضی از افراد چربی اغلب در ران آن‌ها انباشته می‌شود.هنگامی که شما میزان کالری دریافتی را کاهش می‌دهید، بدن چربی ذخیره شده را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کند.ما در این مقاله قصد داریم در مورد لاغری شکم و پهلو راه‌های متفاوت برای لاغر کردن آن صحبت کنیم. هرکدام از این روش‌ها توسط متخصصین تغذیه و ورزش تبیین شده‌اند و می‌توانید با اطمینان کامل از آن‌ها استفاده کنید. روش‌های مطرح شده طبیعی و بدون عوارض خاصی هستند و افراد عادی نیز می‌توانند در برنامه زندگی خودشان از آن‌ها استفاده کنند.

فراموش نکنید که برای لاغری حتما باید صبر و حوصله داشته باشید تا در عرض چند ماه بتوانید تاثیرات آن را دریافت کنید. لاغری علاوه بر انجام ورزش‌های مختلف، نیاز به رعایت کردن تغذیه روزانه هم دارد. البته این رعایت به‌معنای عذاب کشیدن و کم کردن شدید میزان مواد غذایی نیست. بلکه باید عادات غذایی خود را تغییر داده و بتوانیم از مواد مغذی و سالم‌تری در طول روز و وعده‌ها استفاده کنیم. حتی استفاده از میان وعده‌های کارساز نیز می‌تواند به لاغری شما کمک شایانی داشته باشد.

بنابراین کافی است که ادامه مطلب را با ما دنبال کرده و با هرکدام که راحت‌تر هستید، ادامه دهید. شکم یکی از زمینه‌های مهم در لاغری افراد است و چالش‌های زیادی برای افراد ایجاد کرده است. لاغر کردن پهلو‌ها می‌تواند خوش فرمی بدن را به همراه داشته و اعتماد به نفس حضور در جامعه را نیز بیشتر کند. به‌همین دلیل است که کارشناسان روش‌های کارسازی را برای لاغری شکم و پهلو ارائه کرده‌اند که به‌صورت به آن‌ها خواهیم پرداخت کنید. شما می‌توانید از معجون‌های ارزشمندی نیز همراه با ورزش استفاده کنید.

 

لاغری شکم و پهلو با ورزش

ورزش برای کوچک کردن شکم و پهلو می‌تواند بسیار مفید باشد. با ورزش کالری می‌سوزد و درصد چربی بدن کاهش می‌یابد، بنابراین ورزش نه‌تنها باعث لاغری شکم و پهلو می‌شود بلکه سبب سوزاندن چربی قسمت‌های دیگربدن نیز می‌شود.

 

۱- راه رفتن و دویدن: یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری شکم و پهلو راه رفتن و دویدن است، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دویدن بیشتر موثر است یا پیاده‌روی؟

قطعا دویدن کالری بیشتری می‌سوزاند و در لاغری شکم و پهلو تاثیر زیادی دارد ولی پیاده‌روی هم از این قاعده مستثنی نیست و در طولانی مدت تاثیر بسزایی دارد.

لاغری شکم و پهلو

۲- دوچرخه سواری: دوچرخه سواری علاوه بر اینکه باعث لاغری شکم و پهلو می‌شود همچنین سبب تقویت قلب نیز می‌شود. شما می‌توانید به‌طور متوسط در طی ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید.

لاغری شکم و پهلو با ورزش

۳- ورزش با توپ کرانچ: این تمرین علاوه بر شکم و پهلو، عضلات زیادی را درگیر می‌کند. برای این تکرین شما به یک توپ نیاز ورزشی نیاز دارید.

به پشت دراز بکشید و توپ را در دستان خود نگه داشته و پاها را محکم روی زمین قرار دهید. عضلات شکم خود را منقبض کرده و دراز و نشست را انجام دهید.

لاغری شکم در یک ماه

این حرکت را ۳ ست با ۱۲ الی ۱۶ تکرار انجام دهید.

۴- کرانچ عمودی پا: به پشت دراز بکشید و دستان خود را نیز پشت سرتان قرار دهید. حال پاهای خود را صاف بالا بیاورید طوری که پاها عمود بر زمین باشد سپس عضلات شکم را منقبض کرده و بالا تنه‌ی خود را تا جایی که امان دارد به سمت پاها حرکت دهید.

معجون لاغری شکم و پهلو

۵- پلانک: برای انجام این تمرین ابتدا روی شکم دراز بکشید، آرنج‌ها و پنجه‌های پا را روی زمین قرار داده و شکم را منقبض کنید، سپس بدن خود را به سمت بالا بکشید تا جایی که سر، گردن، پشت و پاها در یک خط مستقیم قرار بگیرند.

حرکت پلانک علاوه بر تقویت عضلات شکم و پهلو، عضلات سایر قسمت‌های بدن نظیر سرشانه، پشت و پشت بازوها را نیز تقویت میکند.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

۶- حرکت کوهنوردی: برای انجام این تمرین، دستان خود را روی زمین قرار دهید و به اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشند سپس پنجه‌های پا را روی زمین قرار دهید و پای راست خود را به سمت دست راست حرکت دهید. همین عمل را برای سمت چپ نیز انجام دهید.

توجه داشته باشید که در حین انجام این تمرین بالا تنه‌ی شما نباید حرکت کند و باید آن را ثابت نگه دارید.

لاغری شکم و پهلو با رژیم کتوژنیک

۷- کرانچ دوچرخه: برای شروع این تمرین ابتدا به پشت دراز بکشید و دستان خود را زیر سر قرار دهید. سپس پا را طوری بالا بیاورید که در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. حال آرنج راست خود را به زانوی چپ و آرنج چپ را به زانوی راست بزنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر این حرکت را با تمرکز بالا و به آرامی انجام دهید.

لاغری شکم با روغن زیتون

۸- طناب زدن: طناب زدن از جمله تمریناتی است که کالری قابل توجهی می‌سوزاند، بنابراین انجام این تمرین می‌تواند به لاغری شکم و پهلو کمک کند.

حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم با روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر خواص بی‌شماری که دارد، یک ماده عالی برای کاهش وزن و لاغری شکم است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

روغن زیتون حاوی اسید‌های چرب غیراشباع است، این اسیدهای چرب موجب سلامتی قلب شده و با ثابت نگه داشتن سطح قند خون به کاهش وزن و لاغری شکم نیز کمک می‌کند. روغن زیتون سبب می‌شود که شما احساس سیری کنید و بتوانید رژیم غذایی خود را حفظ کنید.

با اینکه میزان کالری موجود در روغن زیتون کم نیست ولی بسیار سالم‌تر از سایر منابع چربی مانند کره و روغن‌های دیگر است. با توجه به گفته متخصصان، اسیدهای چرب غیراشباع زوغن زیتون بیشتر از روغن کنجد، نارگیل، آفتابگردان و روغن ذرت است.

روغن زیتون برای دستگاه گوارش نیز بسیار عالی است. اسیدهای چرب غیراشباع باعث هضم بهتر غذا میشود و هضم خوب کلید کاهش وزن و لاغری شکم است. هضم ضعیف می‌تواند موجب کاهش متابولیسم شده و در نتیجه از کاهش وزن جلوگیری شود.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم مخلوط کرده و میل کنید. این معجون می‌تواند به سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو کمک زیادی کند.

ورزش برای کوچک کردن شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو با رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا به‌طور خلاصه کتو، به رژیمی میگویند که سطح کربوهیدرات در آن کم ولی پرچرب است. این رژیم میتواند باعث چربی سوزی بالایی در بدن شما شود و به لاغری شکم و افزایش سطح انرژی کمک کند.

زمانیکه بدن شما گلوکز کافی برای انرژی نداشته باشد، در اینصورت بدن چربی ذخیره شده را می‌سوزاند. رژیم کتوژنیک علاوه بر تاثیر بالایی که در لاغری شکم و پهلو دارد، می‌تواند باعث کاهش قند خون و سطح انسولین نیز شود که برای سلامتی شما بسیار مفید است.

برخلاف بسیاری از رژیم‌های غذایی دیگر، رژیم کتوژنیک در شما احساس گرسنگی ایجاد نخواهد کرد. رژیم کتو یک روش رضایت بخش بوده که شما می‌توانید بدون نگرانی از محاسبه کالری، وزن خود را کاهش دهید.

دلایل مختلفی وجود دارد که رژیم کتو را نسبت به سایر رژیم‌های پرچرب می‌توان ترجیح داد، یکی از دلایل عمده آن‌ مصرف پروتئین است. مصرف پروتئین قابل توجه به کاهش وزن و سلامت متابولیسم بدن کمک می‌کند.

برخی از افراد برای سوزاندن چربی‌های اضافی خود از رژیم کتوژنیک استفاده می‌کنند، که این امر می‌تواند موجب لاغری شکم و پهلو شود. رژیم کتوژنیک در سال ۱۹۲۰ برای درمان صرع کشف شد که با گذشت زمان دانستند مزیت‌های فراوانی از آن برای سلامتی نیز وجود‌ دارد.

برای لاغری شکم چه بخوریم

غذاهایی که باید در رژیم کتوژنیک از آن‌ها اجتناب کنید

هر مواد غذایی که کربوهیدرات داشته باشد را باید محدود یا حذف کنید. برخی از این غذاها عبارت‌اند از:

  • مواد غذایی که دارای قند هستند مانند کیک، بستنی، آب‌نبات و نوشابه.
  • غلات‌ها یا نشاسته‌ها مانند ماکارونی، برنج و غذاهایی که گندم در آن‌ها وجود دارد.
  • تمام میوه‌ها را باید از رژیم خود حذف کنید به جز برخی از آن‌ها مانند توت.
  • حبوبات مانند نخود فرنگی، لوبیا و عدس.
  • برخی‌از سبزیجات مانند سیب‌زمینی، هویج و سیب‌زمینی شیرین.
  • نوشیدنی‌های الکلی کربوهیدرات‌ فراوانی دارند که می‌تواند مانع از کاهش وزن شما شود.
  • غذاهایی که در رژیم کتوژنیک می‌توانید استفاده کنید
  • گوشت‌ها مانند استیک، مرغ، بیکن و بوقلمون.
  • ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا، تن ماهی و ماهی خال مخالی.
  • انواع پنیر و تخم مرغ که سرشار از پروتئین و امگا۳ است.
  • کره و خامه در صورت امکان محصولاتی که حیوانی هستند.
  • سبزیجاتی که کربوهیدرات کمی دارند مانند گوجه‌فرنگی، فلفل و پیاز.
  • روغن‌های سالم نظیر روغن زیتون، روغن آووکادو و نارگیل.

 

برای لاغری شکم چه بخوریم

چربی اضافی شکم علاوه براینکه زیبایی ظاهر شما را بهم میزند می‌تواند موجب برخی بیماری‌ها نیز شود. برای لاغری شکم، شما به یک تغذیه مناسب نیاز خواهید داشت. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا از غذایی‌هایی که موجب افزایش وزن می‌شوند اجتناب کنید و غذاهای سالم و مفید زا در رژیم غذایی خود قرار دهید.بیشتر غذاهایی که شما باید میل کنید سرشاراز فیبر، پروتئین و چربی‌های غیراشباع است.

۱- ماست: ماست طبیعی یا یونانی مملو از پروبیوتیک‌ها است که به هضم بهتر غذا و از بین بردن نفخ شکم کمک می‌کند. ماست پرتئین زیادی دارد و این امر باعث می‌شود که سطح قند خون شما ثابت بماند و احساس سیری داشته باشید.

لاغری شکم و پهلو

۲- بادام‌ها: بادام یکی‌از آجیل‌های مورد علاقه ما است اما باید به یاد داشته باشید که از بادام نمکی استفاده نکنید. بادام منبع خوبی از پروتئین و فیبر‌بوده که به تنظیم قند خون کمک می‌کند و دارای اجزایی است که می‌تواند کلسترول را نیز کاهش دهد.

لاغری شکم و پهلو

۳- لوبیا: انواع لوبیا مانند لوبیای سیاه، لوبیا چیتی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. آنها سرشاراز پروتئین،فیبر و آهن هستند و کالری کمی دارند که می‌توانند در لاغری شکم و پهلو تاثیر گذار باشند.

لاغری شکم و پهلو

۴- توت‌ها غنی‌از فیبر و مملو از مواد مغذی هستند. توت سیاه و قرمز و همچنین گیلاس را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

لاغری شکم و پهلو

۵- سبزی و اسفناج: اسفناج کالری بسیار کمی دارد و دارای فیبر و کلسیم است. اسفناج به‌عنوان ماده غذایی کامل شناخته می‌شود

لاغری شکم و پهلو با مصرف سبزیجات

۶- آووکادو: اگر شما تنها نیمی از آووکادو را میل کنید، تا پنج ساعت آینده احساس گرسنگی نخواهید کرد. بنابراین قرار دادن آووکادو در رژیم غذایی خود میتواند به لاغری شکم و پهلو کمک کند.

لاغری شکم و پهلو

معجون لاغری شکم و پهلو

 

معجون‌های لاغری بسیار زیادی معرفی شده است که متخصصین هر کدام از آن‌ها را روی افراد مختلف تست کرده و به نتایج بسیار  شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند. یکی‌از این معجون‌های لاغری، معجون لاغری دارچین است. معجون لاغری دارچین از مواد مختلفی مانند مانند زنجبیل، دارچین، کمی عسل و همچنین یک فنجان آب گرم تهیه شده است و مصرف آن به‌صورت هفتگی می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی روی فرم بدن شما داشته باشد.

لاغری شکم و پهلو

معجون لاغری دومی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم حاوی ترکیبی از تمشک و لیمو ترش است، این معجون ویتامین c فوق‌العاده زیادی دارد و میتواند به سم‌زدایی بدن شما کمک زیادی کند.

لاغری شکم در یک ماه

شما با استفاده از این معجون می‌توانید مصرف کالری روزانه خود را پایین آورده و در کنار آن اشتهای خود به مصرف غذاهای پرکالری و با حم بالا را نیز کاهش دهید. این معجون توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مواد طبیعی فوق‌العاده پرارزشی به‌نام کتون هم دارد.

جمع بندی

می‌دانیم که لاغری شکم و پهلو مسئله و چالش بزرگی در جوامع امروزی محسوب می‌شود و کشور ما هم به دلیل داشتن شرایط خاص در زمینه تامین مواد غذایی بیشتر با این چالش‌‌ها روبه‌رو است.حال ما در این مطلب سعی کردیم که روش‌های ساده و کاربردی را در مورد لاغری مورد بررسی قرار دهیم. هر کدام از این روش‌ها توسط افراد مختلف قابل انجام هستند و بر حسب مشغله‌هایی که در طول روز دارید می‌توانید آن‌ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.این روش‌ها تخصصی و اثبات شده هستند و کافی است که در مدت زمان‌های پیش بینی شده بدون تعلل یا نا‌امیدی از نتایج آن تا پایان دوره آن‌ها را انجام داده و سپس تغییرات خود را ثبت کنید.لاغری می‌تواند جنبه‌های مثبتی بسیار زیادی در زندگی شما داشته باشد. علاوه‌بر دوری از بیماری‌ها یقینا در زندگی خود اعتماد بنفس بالایی خواهید داشت و می‌توانید از استرس‌های ظاهر شدن در بین عموم مردم بکاهید.

پیشهادات ما : ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *