جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پای شکلاتی ابریشمی کتو

فهرست مطالب

پای شکلاتی ابریشمی

شاید فکر کنید که پای شکلاتی ابریشمی کتو یک دسر پر از کالری می‌باشد، اما شاید باورش برای شما سخت باشد که بر خلاف ظاهر این کیک، یک دسر کم کالری و متناسب با رژیم کتوژنیک می‌باشد. لایه خمیر طلایی رنگ و سطحی پر از شکلات خامه ای که با گذاشتن در دهان آب می‌شود و لذت خوردن این کیک را چندین برابر می‌کند.
طرز پخت این کیک بسیار آسان بوده و همچنین یک کیک فوق العاده برای جشن و دورهمی های خانوادگی و یا دوستانه فوق العاده می‌باشد و می‌تواند همه شگفت زده کند. قطعا مهمان شما بعد از سرو این کیک از شما دستور پخت آن را خواهند پرسید زیرا علاوه بر پخت آسان از نظر زمانی هم زود آماده می‌شود فقط قبل از سرو کردن باید اجازه بدهید تا کیک شما به مدت 3 ساعت در یخچال بماند تا بافت پایدار یپیدا کند .

خمیر این کیک از آرد بادام تهیه می‌شود که یک طعم نو و خوبی را به همراه خامه شکلاتی به شما می‌دهد. حال در این مقاله ما قصد داریم تا دستور پخت این دسر شکلاتی خوشمزه را به شما آموزش دهیم و با دستپختتان همه را حیرت زده کنید.

پای شکلاتی ابریشمی
مواد لازم برای آماده سازی دسر پای شکلاتی ابریشمی

برای خمیر دسر

• 1.5 فنجان آرد بادام
• 1/2 قاشق چای خوری بکینگ پودر
• 8/1 قاشق چای خوری نمک
• 3/1 فنجان ترکیبی از شیرین کننده اریتریتول و استویا
• 3 قاشق غذاخوری کره
• 1 تخم مرغ سایز متوسط
• 1.5 قاشق چای خوری عصاره وانیل
• 1 قاشق چای خوری کره برای چرب کردن ظرف

برای خامه شکلاتی

• 400 گرم پنیر خامه ای که هم دمای اتاق شده باشد
• 4 قاشق غذاخوری خامه ترش
• 4 قاشق غذاخوری کره
• 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
• 2/1 فنجان ترکیبی از شیرین کننده استویا و اریتریتول
• 2/1 فنجان پودر کاکائو
• 1 فنجان خامه همزده (خامه پرچرب + 2 قاشق چای خوری ترکیبی از استویا و اریتریتول + 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

طرز تهیه خامه همزده

برای تهیه این خامه می‌توانید مورد آماده آن را از قنادی ها تهیه کنید یا خودتان در منزل به آسانی درست کنید. این مواد 1 فنجان خامه پرچرب + 2 قاشق چای خوری ترکیبی از استویا و اریتریتول + 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل را با هم ترکیب کنید و با دستگاه میکسر برقی به دور تند بالا هم بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. خامه هم زده آماده است.

نحوه درست کردن پای شکلاتی ابریشمی کتو

آماده سازی خمیر

1) ابتدا فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتی گراد) گرم کنید. سپس یک ظرف به ابعاد 9 اینچی را با 1 قاشق چای خوری کره چرب کنید مانند شکل زیر

پای شکلاتی ابریشمی

 

2) در یک کاسه متوسط تمام موارد نام برده را اعم از آرد بادام، بکینگ پودر، نمک و شیرین کننده ها را ترکیب کنید سپس آن را هم بزنید تا پودر یک دست ایجاد شود.

پای شکلاتی ابریشمی

3) کره را به پودر اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا پودر شما به شکل گوله گوله تبدیل شود.

پای شکلاتی ابریشمی

4) تخم مرغ و عصاره وانیل را به خمیر اضافه کنید و ورز دهید مانند شکل زیر

پای شکلاتی ابریشمی

5) سپس خمیر آماده شده را به ظرف آماده شد انتقال دهید و با انگشتان خود خمیر را پهن کنید تا کف قالب را به طور یکنواخت بپوشاند. اگر می‌خواهید که خمیر به دستتان نچسبد انگشتان خود را با آب سرد خیس کنید تا مانع از چسبیدن خمیر به انگشتانتان شود. با استفاده از چنگال در خمیر چندین روزنه ایجاد کنید تا زیر خمیر حباب شکل نگیرد مانند تصویر

پای شکلاتی ابریشمی

6) حال خمیر را به مدت 11 دقیقه در فر از پیش گرم شده قرار دهید تا بپزد. سپس ظرف را از فر خارج کنید لبه های خمیر را با فویل بپوشانید و آنرا برگردانید مجدد به مدت 5 تا 8 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از خارج کردن خمیر از فر اجازه دهید تا خمیر کاملا سرد شود.

پای شکلاتی ابریشمی

آماده سازی خامه شکلاتی

برای تهیه خامه کیک مواد نام برده شده اعم از پنیر خامه ای، خامه ترش، کره، عصاره وانیل، شیرین کننده و پودر کاکائو را مانند تصویر در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید.

پای شکلاتی ابریشمی

حال با استفاده از هم زن برقی با دور کم مواد را هم بزنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود سپس آن را با سرعت بالا هم بزنید تا نرم شود مانند تصویر زیر

پای شکلاتی ابریشمی

خامه را در ظرف دیگری با استفاده از میکسر با سرعت بالا هم بزنید تا کمی شل شود سپس 2 قاشق چای خوری شیرین کننده و 1 قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید تا یک ماده نرم مانند تصویر زیر شکل بگیرد

پای شکلاتی ابریشمی

حال خامه فرم گرفته را با خامه کاکائویی ترکیب کنید و آنرا به آرامی با همزن دستی هم بزنید تا یک ترکیب یکدست شکل بگیرد مانند تصویر زیر

پای شکلاتی ابریشمی
حال خامه شکلاتی یک دست شده را با یک قاشق به خمیر اضافه کنید طوری که تمام خمیر شما را پوشش دهد و روی آن را با قاشق صاف کنید. سپس با یک سلفون روی آن را بپوشانید و به مدت 3 ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا خامه کمی سفت شود.

پای شکلاتی ابریشمی

برای تزیین این دسر می‌توانید از سس شکلاتی و تکه های توت فرنگی یا موز استفاده کنید. پای شکلاتی ابریشمی شما آماده است نوش جان!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *