جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چرا نباید از قرص لاغری استفاده کنیم؟ | عوارض قرص لاغری

فهرست مطالب

افرادی که تمایل زیادی به کاهش یا حفظ وزن خود دارند، از مکمل‌های غذایی ممکن به‌عنوان یک راه حل جادویی استفاده می‌کنند. تولید کنندگان چنین مکمل‌هایی که معمولا در قالب دارو به بازار عرضه می‌شوند، محصول خود را با خواضی خارق‌العاده معرفی کرده و قول‌های عجیبی در مورد آن‌ها به کار می‌برند. بیشتر این ادعاها با تحقیقات بالینی انجام شده، هیچ‌گاه مورد تائید قرار نمی‌گیرند. درواقع داروهایی که نوید کمک به شما در کاهش وزن یا چربی سوزی را می‌دهند، ممکن است خطرات پنهانی و بسیار زیادی برای سلامتی شما داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به عوارض قرص لاغری بپردازیم. با ما همراه باشید.

قرص لاغری و خطرات آن برای زندگی

علی‌رغم خطراتی که این داروها دارند، معمولا تقاضا برای چنین داروهایی بالا است و معمولا افرادی که اختلالات زیادی در برنامه غذایی خود دارند، بیشتر تمایل به آن نشان می‌دهند. طبق رفتارشناسی‌هایی که در طول سال‌های گذشته انجام شده است، ۵۰ درصد از کسانی که معیارهایی در اختلال برنامه غذایی در آن‌ها دیده شده است، از قرص‌هایی بدون نسخه، مکمل‌های گیاهی یا داروهای تجویز شده برای لاغری استفاده کرده‌اند. شما باید بدانید که تا زمانی که دارو تحت نظارت پزشک به شما تجویز نشود، نباید از لاغری با قرص استفاده کنید.

عوارض قرص لاغری بر هیچکس پوشیده نیست و باید این واقعیت را بپذیرید. لاغری سریع دارای روش‌هایی است که با ورزش و اتخاذ رژیم غذایی به آن خواهید رسید و هیچ نیازی به لاغری با قرص یا روش‌های دیگر نیست. افراد به دلایل مختلف از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند. این دلایل می‌تواند برای کاهش یا افزایش وزن، بازیابی مواد مغذی از دست رفته، ساخت بافت عضلانی، حمایت از عملکرد بدنی مانند بینایی، بهبود خواب یا تقویت انرژی باشد.

صرف نظر از اینکه یک قرص یا مکمل رژیم غذایی در بسته‌بندی جذابی به شما ارائه می‌شود، هیچ گاه به معنای بی‌خطر بودن آن نیست. حتی مواردی که توسط فروشگاه آنلاین یا داروخانه محلی نیز به شما فروخته می‌شود، تضمیمی برای سالم بودن آن وجود ندارد. محصولاتی که به بازار عرضه می‌شوند باید تحت نظارت وزارت بهداشت بوده و تائیدیه‌های لازم را اخذ کرده باشد. عوارض لاغری با قرص تا حدی است که می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای اعضای بدن شما ایجاد کرده و تا آخر عمر پشیمان‌تان کند.

عوارض قرص های لاغری

قرص لاغری چگونه عمل می‌کند؟

اگر به دنبال مکمل غذایی هستید که به کاهش وزن شما کمک کند، باید ابتدا به پزشک مراجعه کرده و بررسی‌های لازم را انجام دهد. پزشکان در صورت لزوم آن را برای شما تجویز خواهند کرد، اما یقینا پیش از آن، هزاران روش دیگر همچون رژیم‌های غذایی و ورزش وجود دارد که با هیچ گونه عوارضی می‌تواند آن‌ها را برای لاغری خود انتخاب کنید. عوارض قرص چربی خشک کن معمولا خودش را در بروز بیماری‌های کلیوی خودش را نشان می‌دهد و ورزشکاران گاهی اوقات در دام این داروها گرفتار می‌شوند. عوارض قرص چربی سوز نیز در صورت استفاده‌ی بیش از حد وجود دارد و می‌تواند اختلالات زیادی در خواب و روند تغذیه شما ایجاد کند.

عوارض قرص های لاغری حتی می‌تواند خطرناک‌تر از این حرف‌ها باشد. این محصولات محرک عصبی مرکزی شما را از بین برده و سیستم بدن شما را نامتوازن خواهد کرد. حتی برخی از پودرهایی که در چربی سوزی نقش دارند، در آینده وزن بدن شما را بیشتر از گذشته خواهند کرد.

رژیم کتو

کتوژنیک یکی از رژیم‌های غذایی ایده‌آل برای افرادی است که از اختلالات خوردن برخوردار هستند. در این رژیم نیازی به حذف چربی‌ها ندارید و صرفا باید کربوهیدرات بدن خود را با چربی جایگزین کنید. در این روش بدن منبع سوخت خود را از کتون‌ها دریافت می‌کند و شما بدون نیاز به گرسنگی یا رژیم‌های سخت، می‌توانید تاثیر بیشتری در کاهش وزن خود دریافت کنید. کتو روشی برای لاغری است که افراد زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند و با آن می‌توانید از عوارض قرص لاغری نیز جلوگیری کنید.

نمونه‌ای از قرص های لاغری دارای عوارض

حتما نام قرص‌های لاغری بسیاری را شنیده‌اید که ادعاهای زیادی پشت آن‌ها صف کشیده است. اما درواقع هیچ خاصیتی که ندارند هیچ! بلکه دارای عوارض جبران ناپذیری برای بدن شما هستند. قرص فلوفیت یکی از این موارد است که ادعایی برای چربی سوزی و کاهش وزن آن مطرح شده است. این قرص باعث بروز بیماری‌های قلبی در افراد شده و ورزشکارانی که از آن استفاده می‌کنند، دچار آسیب به کبد و الهاب روده نیز شده‌اند. این قرص با ادعای تاثیر در افزایش و کاهش وزن برای ورزشکارانی که به آن نیاز دارند، مطرح شده است، اما کارشناسان به صورت کامل آن را رد کرده‌اند.

قرص CLA یکی دیگر از مواردی است که چربی‌های تراس مصنوعی را در خود جای داده است. این مواد روی ایجاد بیماری‌های گوارشی نقش داشته و حتی قطع مصرف این دارو نیز وزن شما را بدتر از حالت قبل خواهد کرد. قرص گلوکومانان آب بدن را جذب کرده و آن را به ژل تبدیل می‌کند. مصرف این دارو عوارضی همچون استفراغ، نفخ شکم، التهاب و ایجاد مدفوع نرم را به‌همراه خواهد داشت.

عوارض قرص چربی سوز

جمع‌بندی

دانستیم که قرص‌های لاغری می‌توانند عوارض فوق‌العاده زیادی برای بدن داشته باشند و نباید به آن‌ها اعتماد کنید. به جای آن از ورزش و رژیم غذایی سالم استفاده کرده و در صورت نیاز و تجویز پزشک، از قرص‌ها و مکمل‌های مجاز استفاده کنید. البته بازهم متذکر می‌شویم که حتی قرص‌های مجاز هم باید توسط پزشک تجویز شود و مصرف خودسرانه آن باعث بروز عوارض در بدن شما خواهد شد. عوارض قرص چربی سوز و موارد دیگر، کاملا برای همه مشخص است و شما به‌ بهانه لاغری و داشتن اختلال در خوردن، نباید از چنین مواردی استفاده کنید.

تناسب اندام و لاغری، هدفی است که خیلی از افراد جامعه به‌دنبال آن هستند. چاقی در جامعه افزایش پیدا کرده است و بعد از مدتی افراد به‌دنبال لاغری سریع می‌روند. لاغری سریع با روش‌هایی همچون قرص و مکمل‌های غیرمجاز ممکن نیست، اما با رژیم غذایی می‌توانید به هدف خود برسید. برخی از افراد تصور می‌کنند که رژیم غذایی کار زمان‌بر و سختی است، اما درواقع اینطور نیست. رژیمی مانند کتو نه‌تنها برنامه غذایی طاقت فرسایی را برای شما ایجاد نمی‌کند، بلکه اجرای آن بسیار لذت‌بخش بوده و بیش از دیگر رژیم‌ها می‌تواند روی بدن شما تاثیرگذار باشد. بنابراین امید خود را از دست نداده و صرفا با اتخاذ یک روش مجاز، لاغری را شروع کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *