جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کاربرد پودر تارتار | آیا پودر تارتار برای لاغری مفید است؟

فهرست مطالب

آیا پودر تارتار برای لاغری مفید است؟ در حال حاضر بیشتر افراد دوست دارند که اندامی متناسب و ایده‌آل داشته باشند و خوش‌اندام باشند. افراد بسیاری هستند که به دنبال روشی برای کاهش وزن و لاغری در خانه می‌گردند. ممکن است این اشخاص فرصت رفتن به باشگاه را نداشته باشند. یا حتی به دلیل گرفتاری‌های زیاد نتوانند به طور مداوم و منظم ورزش کنند.
اما لاغر شدن و متناسب بودن به این سادگی هم که فکر می‌کنید، نیست. زیرا برای لاغر شدن باید برنامه ریزی صحیحی داشته باشید و به رژیم غذایی خود توجه کنید. اگر رژیم غذایی را رعایت نکنید، هرگز نمی‌توانید لاغر شوید. پودر تارتار یکی از محصولاتی است که برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید و موثر است. در این مطلب قصد داریم درباره پودر تارتار برای لاغری صحبت می‌کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

با رژیم کتوژنیک به وزن ایده آل خود برسید.

تهیه محصولات رژیم کتوژنیک، لوکرب و دیابت از فروشگاه کتووانیلا

 

پودر تارتار چیست و چه کاربردی دارد؟

بهتر است ابتدا با پودر تارتار آشنا شوید سپس کاربرد و مصارف آن را بدانید. در واقع کرم تارتار یا همان پتاسیم تارتارات، نوعی پودر کریستالی سفید رنگ، لطیف و بدون بو می‌باشد که از میوه انگور حاصل می‌شود؛

این پودر از طریق فعل و انفعالاتی که با گذشت زمان بر روی این میوه به وجود می‌آید، به پودر ارزنده و با ارزشی که تارتار نامیده می‌شود، تبدیل می‌گردد. از پودر تارتار در قنادی، شیرینی‌پزی و صنایع غذایی به عنوان ماده افزودنی و طعم دهنده به وفور استفاده می‌شود. ضمن این که این محصول در تهیه سرامیک، برنزه سازی، عکاسی، چاپ پارچه و داروسازی نیز به کار می‌رود.

در قنادی و شیرینی‌پزی از پودر تارتار به‌منظور پایدار کردن سفیده‌ تخم مرغ، برای نرم و لطیف شدن شیرینی‌ها و افزایش پف کیک‌ها به کار می‌رود، همچنین از این محصول برای جلوگیری از شکرک زدن شربت‌ها نیز استفاده می‌شود.

بیشتر افراد تصور می‌کنند، این محصول به شکل کرم است اما به صورت پودر عرضه می‌شود. شما عزیزان می‌توانید پودر تارتار را از فروشگاه‌های لوازم قنادی خریداری و استفاده کنید.

خواص پودر تارتار برای لاغری

پودر تارتار علاوه بر مصارف قنادی و شیرینی‌پزی، فواید درمانی بسیاری دارد که به شرح زیر می‌باشد:

پودر تارتار

 

• ترک سیگار

همان طور که می‌دانید اگر شخصی لب به سیگار بزند به سختی می‌تواند آن را ترک کند. مصرف دخانیات نوعی وابستگی ایجاد می‌کند که ترک آن سخت است. در حقیقت ترک سیگار کار دشواری است اما محال نیست. ولی با ترکیب پودر تارتار و آب پرتقال و مصرف آن می توان سیگار را ترک کرد.

• درمان عفونت

عفونت ادراری یکی از رایج‌ترین نوع عفونت در افراد است که باعث مشکلات فراوانی می‌شود. راه حل‌ها و روش‌های درمانی‌ بسیاری وجود دارد از جمله مصرف پودر تارتار. در واقع مصرف این ماده به نابودی باکتری‌ها و درمان آن کمک بسیاری می‌کند.

• تنظیم فشار خون

خوب است بدانید یکی از عواملی که منجر به افزایش فشار خون می‌شود، کمبود پتاسیم در بدن است. پس لازم است میزان این ماده در بدن افزایش و به میزان متعادل برسد. پودر تارتار قادر است عملکردی شبیه با پتاسیم را در بدن به وجود آورد و به تنظیم فشار خون کمک نماید.

• کاهش درد مفاصل

یکی از مشکلاتی که افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بیماری آرتروز و درد مفاصل است. در پودر تارتار مقدار زیادی منیزیم وجود دارد که به رفع مشکلات مفصلی کمک می‌کند. اگر دچار ناراحتی و درد مفصل هستید، بهتر است در داخل یک وان مقداری کرم تارتار و نمک بریزید، سپس به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون آن بنشینید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که درد مفصل شما کاهش یافته و رو به بهبود است.

تاثیر پودر تارتار برای لاغری

یک حقیقت در مورد کاهش وزن وجود دارد، این است که رژیم‌های غذایی مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا به وزن و اندام متناسب خود برسید. یکی از این روش‌ها استفاده از رژیم کتو است.

اگر قصد دارید که رژیم کتو را شروع کنید، باید بدانید که چه غذاهایی را مصرف کنید. آشپزی در رژیم کتوژنیک علاوه بر ساده بودن بسیار آسان است، کافی است در این زمینه اطلاعات لازم را داشته باشید تا با ترکیب مواد غذایی آشپزی را شروع کنید. در این رژیم باید از مواد غذایی استفاده کنید که با وارد شدن به فاز سوزاندن چربی به جای سوزاندن قند به تامین انرژی مورد نیاز بدن شما کمک کند. می‌توانید از پودر تارتار برای پخت شیرینی استفاده کنید زیرا دارای کربوهیدرات زیادی است.

برخی افراد اعتقاد دارند که مصرف پودر تارتار باعث لاغری و چربی سوزی می‌شود و برخی نیز تجربیات شخصی خود در این زمینه را بیان کرده‌اند که از مصرف این ماده به نتیجه دلخواه خود رسیده‌اند. اگر از رژیم کتو استفاده می‌کنید در تهیه نان و کیک و شیرینی می‌توانید از این ماده استفاده نموده و تاثیر آن را ببینید. دستورات غذایی متنوعی وجود دارد که از پودر تارتار در تهیه آن‌ها استفاده شده است.

در واقع پودر تارتار به علت برخورداری از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد می‌تواند نقش موثری در رژیم کتوژنیک ایفا نماید. حتی برای درست کردن دسرهای خوشمزه در این رژیم غذایی از پودر تارتار استفاده می‌شود. این پودر تاثیر مناسبی در لاغری و کاهش وزن دارد در نتیجه توصیه می‌شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نتیجه گیری

در صورتی که می‌خواهید لاغر شوید، باید دستورات غذایی و راه‌های لاغر شدن را انجام دهید. از مواد غذایی که برای لاغری مفید هستند استفاده کنید و رژیم خود را تا جایی ادامه دهید که به نتیجه دلخواه خود برسید. برای تهیه پودر تارتار می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم قنادی مراجعه و آن را خریداری کنید. اگر به پودر تارتار دسترسی ندارید، می‌توانید به عنوان جایگزین پودر تارتار به ازای هر سفیده‌ تخم مرغ، نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو تازه استفاده نمایید. برای نگهداری پودر تارتار آن را در جای خشک و خنک به دور از رطوبت، گرما و نور نگهدای کنید. در ضمن این پودر باید در ظرف دربسته نگهدای شود.

به این ترتیب مقالات رژیم کتوژنیک را بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *