جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کاهش وزن و لاغری با بادام

فهرست مطالب

اضافه وزن به دلیل کم تحرکی یکی از مشکلاتی است که که گریبان‌گیر بسیاری از افراد جامعه شده است. بسیاری از افراد به دلیل شاغل بودن و پشت میز نشینی در دراز مدت دچار افزایش وزن می‌شوند که لازم است به سلامت خود اهمیت بدهند و با کاهش وزن مراقب سلامتی خود باشند. یکی از دلایلی که باعث افزایش وزن می‌شود، پرخوری است. با خوردن میان وعده مناسب مانند بادام می‌توانید از پرخوری جلوگیری کنید. بهتر است برای میان وعده از آجیل‌ها به میزان مناسب استفاده شود زیرا آجیل و دانه‌های روغنی سرشار از کالری هستند و در واقع منبع غذایی مناسبی هستند که حاوی فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان می‌باشند. بادام یک میان وعده فوق العاده با خاصیت چربی سوزی بالا است. لاغری با بادام بسیار راحت است و به آسانی می‌توانید با مصرف بادام وزن خود را کاهش دهید.

اگر تمایل دارید تا از یک منبع غذایی استفاده کنید که علاوه بر رفع گرسنگی، باعث کاهش وزن و لاغر کردن شکم شود پیشنهاد می‌کنیم که از بادام استفاده کنید؛ زیرا بادام با زیبایی و سلامتی رابطه مستقیمی دارد. بادام علاوه بر طعم خوب و دارا بودن مواد مغذی در سلامت بدن و شادابی پوست نیز تاثیر چشمگیری دارد.

کاهش وزن با بادام
کاهش وزن با بادام

بادام یکی از این میان وعده‌های مفید و موثر برای کاهش وزن است که به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دانه روغنی به کاهش یبوست در افراد نیز کمک می‌کند؛ توجه داشته باشید که افرادی که دچار یبوست هستند به سختی می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

مصرف بادام درختی باعث کاهش فشار خون می‌شود، شکم را کوچک می‌کند، سرشار از فیبر و پروتئین فراوان است که می‌توانید برای میان وعده از آن استفاده کنید. اما یکی دیگر از دلایلی که باید بادام مصرف کنید، این است که به صاف شدن شکم شما بسیار کمک می‌کند. بر اساس پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده مصرف روزانه بادام به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های دور شکم کمک شایانی می‌کند. آجیل‌ها به دلیل برخورداری از مواد مغذی فراوان و کالری بالا تا ساعت‌ها می توانند شما را سیر نگه دارند. امروزه خواص آجیل‌ها و دانه‌های روغنی بیشتر از قبل مشخص شده و سبب شده که مردم حتی در سالاد خود نیز از این مواد مغذی استفاده کنند.

خواص و ارزش غذایی بادام

بادام به دلیل ارزش درمانی بالا و طعم خوبی که دارد، می‌تواند برای رژیم غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. بادام سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید از قبیل ویتامین E، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پروتئین، فیبر، منگنز، ریبوفلاوین، فسفر و چربی‌های سالم مورد نیاز بدن است. علاوه بر این در بادام روی، سلنیوم، مس و نیاسین هم یافت می‌شود. بادام به‌ عنوان یک میان ‌وعده بسیار مناسب محسوب می‌شود که می‌تواند مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تأمین ‌کند.

خواص و ارزش غذایی آرد بادام

آرد بادام، از ۱۰۰٪ بادام سفید و کوبیده شده تهیه می‌شود و همه خواص بادام را نیز دارد. در حال حاضر استفاده از این آرد به جای آرد گندم در رژیم غذایی رو به افزایش است. آرد بادام عاری از گلوتن است در نتیجه به‌ عنوان جایگزین خوب و مناسبی برای طبخ سالم در شیرینی‌پزی و آشپزی به حساب می‌آید.

آرد بادام منبعی غنی از انواع مواد مغذی از قبیل چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین است و به دلیل این خواص از آرد معمولی بهتر است؛ لذا پیشنهاد می‌شود که بادام درختی را در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید و از آن استفاده کنید.
۱۲۵ گرم از آرد بادام، ۱۴ درصد پروتئین و ۱۰ درصد فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. استفاده از آرد بادام دارای مزایا و فواید زیادی است که باعث بهبود سلامت قلب، افزایش انرژی، کاهش وزن و محافظت از بدن در برابر برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌شود.

امروزه از آرد بادام درختی در پخت شیرینی، کیک، پخت و پز و حتی آشپزی استفاده می‌شود. قیمت آرد بادام نسبت به دیگر آردها بیشتر است اما اگر به دنبال آرد سالم و مقوی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آرد بادام را خریداری و مصرف نمایید.

حتما بخوانید: خواص شگفت انگیز بادام که باید بدانید

خواص بادام
خواص بادام

دلایل اثرگذاری بادام روی لاغری

ممکن است شنیده باشید که با مصرف بادام می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا بادام باعث لاغری می‌شود؟ چگونه بادام می‌تواند بر لاغری شکم و پهلو اثر بگذارد؟ کاهش وزن با بادام چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ این سوالات نوشته زیر را مطالعه کنید.

خوب است بدانید که بادام سرشار از چربی‌های مفید و سالم است که تاثیر سیر کننده‌ای دارد. ضمن این که متشکل از مواد مغذی فراوانی مانند ویتامین و مواد معدنی است. در حقیقت با رژیم لاغری با بادام کربوهیدرات کمتری مصرف کنید به همین دلیل، باعث می‌شود که وزنتان پایین بیاید و لاغر شوید.
بر اساس پژوهش‌های انجام شده درباره خواص بادام، نتایج نشان می‌دهد که مصرف یک مشت بادام در روز به بدن کمک می‌کند تا از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید. پس می‌توانید با افزودن بادام به رژیم غذایی علاوه بر حفظ سلامتی به لاغری و کاهش وزن خود کمک نمایید.

بادام برای لاغری
بادام برای لاغری

تاثیر شیر بادام در لاغری

به منظور رژیم لاغری با بادام تلخ می‌توانید از معجون لاغری استفاده کنید. اگر قصد دارید تا وزن خود را کاهش دهید، نوشیدن شیر بادام بسیار مفید و موثر است. شیر بادام به طور طبیعی سرشار از انواع مختلف ویتامین و مواد معدنی خصوصا ویتامین E است. شیر بادام از کالری کمی برخوردار است و به عنوان یک شیر کم چرب می‌تواند به لاغری و کاهش وزن به افراد چاق کمک کند.
در بادام اسید چرب غیراشباع موجود به کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند. فیبر غذایی موجود در بادام باعث ایجاد احساس سیری شده در نتیجه باعث می‌شود تا فرد غذای کمتری مصرف کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم کم‌کالری و غنی از بادام برای افراد چاق، بسیار مناسب است و به کاهش وزن و لاغری آن‌ها کمک می‌کند.

در نظر داشته باشید که بایستی مصرف بادام به طور مرتب انجام شود یعنی حداقل دو بار در هفته بادام را به رژیم غذایی خود بیافزایید تا در وزن ایده آل خود باقی بمانید. فیبر موجود در بادام به حرکات روده کمک نموده، وزن را کاهش می‌دهد و با سم زدایی از بدن، سلامتی و شادابی پوشت را برای شما به ارمغان می‌آورد.
برای لاغری با بادام باید از یک برنامه غذایی اصولی پیروی کنید؛ قبل از وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام لازم است 10 عدد بادام میل کنید در این صورت با از بین رفتن چربی غذا، بدن شروع به کالری‌سوزی می‌کند و متابولیسم آن افزایش می‌یابد.

در حال حاضر چاقی شکم و پهلو مشکل بیشتر افراد چاق است که می‌خواهند هر چه سریع‌تر این قسمت از بدن خود را کوچک کنند؛ نگران نباشید برای لاغری سریع می‌توانید از معجون لاغری شکم و پهلو استفاده کنید. معجون لاغری به چربی‌سوزی و کاهش وزن سریع شما کمک می‌کند.

نتیجه گیری

در صورتی که تمایل دارید خوش اندام‌تر باشید و بیماری‌های قلبی عروقی را از خود دور کنید، به شما توصیه می‌کنیم کاهش وزن با رژیم لاغری با بادام درختی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. برای لاغری سریع شکم و پهلو بایستی برنامه‌های غذایی و فعالیت‌های ورزشی خود را به طور مداوم انجام دهید.
افراد برای کاهش وزن و لاغری می‌توانند با مصرف آرد بادام در کنار کاهش وزن، انرژی مورد نیاز بدن خود را نیز تامین نمایند. برای خرید آرد بادام می‌توانید از سبد محصولات کتووانیلا اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری شکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *