جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

معرفی رژیم لاغری رایگان و سریع

فهرست مطالب

داشتن اندام زیبا و ایده‌آل آرزوی همه افراد است. به‌طور حتم برای رسیدن به اندام زیبا و کاهش وزن اولین چیزی که در ذهنتان خطور می‎‌کند، رژیم لاغری است. برخی افراد هم می‎خواهند در مدت زمان کوتاهی به وزن ایده آل برسند و لاغر شوند. برخی افراد تصور می‌کنند که اگر خود را از خوردن مواد غذایی محروم کنند، می‌توانند در مدت زمان بسیار کمی به آرزوی خود برسند. در این مقاله قصد داریم به معرفی رژیم لاغری رایگان و سریع بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه در مدت زمان کوتاهی لاغر شویم؟

رژیم غذایی به معنی محروم کردن خود از مواد غذایی نیست. هدف اصلی از رژیم لاغری، این است که به وزن مناسب و تناسب اندام برسید. توجه داشته باشید که در رژیم غذایی نباید خود را از خوردن غذاهای ضروری بدن محروم کنید زیرا ممکن است سلامتی شما به خطر بیفتد.

برای سلامت بدن و کارکرد صحیح آن، بدن به مقدار مشخصی از مواد غذایی نیازمند است. در واقع بدن برای سوخت و ساز خود به تمامی گروه‌های غذایی نیاز دارد و کمبود هر یک از آن‌ها می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. برای اطلاع از مواد غذایی مورد نیاز بدن می‌توانید به هرم غذایی مراجعه نمایید.

رژیم لاغری
رژیم لاغری

هرم غذایی چیست ؟

در واقع هرم غذایی راهنمایی برای مصرف غذاها و استفاده از آن نوعی رژیم لاغری رایگان می‌باشد. این هرم نشان دهنده گروه‌های غذایی است و هر ماده غذایی بر اساس اهمیت آن در یک گروه از این هرم قرار گرفته است. از طریق هرم غذایی می‌توانید متوجه شوید که بدن شما به کدام مواد غذایی به میزان بیشتر و به کدام غذاها به میزان کمتری کمتر نیاز دارد.

با مشاهده هرم غذایی می‌توان فهمید که که تقسیم‌بندی طبقات در این هرم به طور مساوی انجام نگرفته است. ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که علت نامسای بودن این تقسیم‌بندی چیست؟ در پاسخ به ابن سوال خوب است بدانید که گروه‌های غذایی که در بخش‌های بزرگ‌تر قرار دارند، نقش مهم‌تری در بدن دارند و لازم است این مواد غذایی به ‌میزان بیشتری مصرف شود.

 

دسته‌بندی‌ هرم غذایی به صورت زیر می‌باشد:

  1. نان و غلات
  2. سبزیجات
  3. میوه‌ها
  4. فرآورده‌های لبنی
  5. پروتئین‌ها
  6. چربی و مواد قندی

توجه داشته باشید که قرارگیری مواد غذایی در گروه‌های بالاتر به این معنی نیست که بدن به آنها نیاز ندارد؛ بلکه باید این مواد غذایی به میزان کمتری مصرف شوند.

انواع رژیم لاغری رایگان و سریع

رژیم لاغری در واقع نوعی برنامه غذایی است که در مسیر کاهش وزن به شما کمک کند. اکثر افراد به دنبال رژیم لاغری رایگان سریع هستند. ولی باید بدانید که رژیمی که در مدت زمان کوتاهی بتواند اثر سریعی بگذارد، نیازمند ثابت قدم شما است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مدت زمان کم باید پرخوری را کنار بگذارید و طبق رژیم غذایی خود قدم بردارید.

بهترین راه این است که یک رژیم غذایی 15 روزه، رژیم غذایی 1 ماهه یا رژیم لاغری کتوژنیک را دنبال کنید و پس از صرف این زمان، مصرف غذاهای سالم و مفید را ادامه دهید تا وزن شما ثابت بماند. ضمنا از خوردن مواد غذایی چرب و شیرین پرهیز کنید.

در حال حاضر رژیم‌های لاغری مانند رژیم کتوژنیک طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده و در مدت زمان بسیار کمی  توانسته تاثیر خود را به بهترین نحو باقی بگذارد.

رژیم لاغری سریع
رژیم لاغری سریع

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک به عنوان یکی از انواع رژیم لاغری رایگان و سریع شناخته شده است. این رژیم غذایی بسیار محبوب است و در سراسر جهان از آن برای لاغری، کاهش وزن و بهبود سلامت بدن استفاده می‌کنند.

در اصل رژیم کتو یک رژیم غذایی با مقدار کربوهیدرات بسیار کم می‌باشد که از این طریق، بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می‌کند. رژیم کتوژنیک انواع مختلفی دارند که از جمله این موارد می‌توان به رژیم استاندارد کتوژنیک، رژیم کتوژنیک سیکلی و رژیم غذایی هدفمند کتوژنیک اشاره نمود.

مدنظر داشته باشید که این برنامه غذایی برای افراد دارای اضافه وزن، افراد دیابتی و آن‌هایی که به دنبال بهبود سلامت متابولیکی بدن خود هستند، بسیار مفید و مناسب است.

رژیم لاغری 15 روزه

رژیم لاغری 15 روزه یکی دیگر از انواع رژیم لاغری است که در مدت زمان 15 روز کمک می‌کند تا شما به وزن ایده آلی برسید و از شر چربی های اضافی خلاص شوید. رژیم کانادایی یکی از انواع رژیم لاغری 15 روزه است که به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید.  مواد غذایی که در این رژیم غذایی مصرف می‌شود شامل چای سبز، قهوه، مواد پروتئینی، گوشت، سبزیجات و میوه تازه می‌باشند. در برخی از وعده‌های غذایی نیز می‌توانید از نان استفاده کنید.

در رژیم کانادایی به دلیل تغییرات شدید و ناگهانی که در برنامه غذایی عمال می‌شود، کاهش وزن زیاد در بازه زمانی کوتاه صورت می‌پذیرد. در طی این رژیم، متابولیسم بدن شما کاهش می باید و پس از پایان رژیم و بعد از گذشت مدت زمانی وزن از دست رفته باز برمی‌گردد و حتی ممکن است دچار افزایش وزن شوید. اگر در زمان این رژیم ثابت قدم نباشید و بر خلاف دستورات غذایی پیش بروید، بایستی رژیم را قطع کنید و بعد از 6 ماه مجدد آن را شروع کنید.

رژیم لاغری یک ماهه رایگان

کاهش وزن بدون برنامه ریزی برای بدن مضر است و ممکن است مشکلات و پیامدهای جبران ناپذیری را ایجاد کند. پس برای لاغری می توایند از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. با رژیم لاغری یک ماهه و رعایت نکات زیر می‌توانید علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن خود، به وزن ایده آل و دلخواه خود برسید.

 

برنامه رژیم ساده لاغری در یک ماه :

برای این که بتواند در مدت زمن 30 روز وزن خود را کم کنید لازم است موارد زیر را انجام دهید.

رژیم لاغری رایگان

1- پروتئین بخورید

برای کاهش وزن باید غذا سالم مصرف کنید، پس عادات غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید. در رژیم غذایی خود مواد غذایی مانند گوشت، عدس، تخم مرغ، میوه و سبزیجات تازه را بگنجانید. روزانه فقط یک عدد موز بخورید، سیب زمینی نخورید، توجه داشته باشید که در صورت مصرف تخم مرع، بیش از یک عدد در روز استفاده نشود.

 

2- غذاهای چرب و فست فود مصرف نکنید.

در رژیم غذایی خود، غذاهای چرب و فست فود را حذف کنید. به جای این که سیب زمینی سرخ کرده مصرف کنید، غذاهایی مانند نان سفید، پاستا و نودل بخورید. بهتر است به جای نان سفید، نان جو مصرف کنید.

 

3- شکر و مواد قندی را از وعده غذایی خود حذف کنید.

خوب است بدانید که مواد قندی دمشن سلامتی هستند پس این گروه از مواد غذایی را از غذای خود حذف کنید. مواد قندی در واقع باعث کاهش متابولیسم بدن می‌شوند و باعث کند شدن روند کاهش وزن می‌گردند.

 

4- روزانه چای سبز بنوشید.

محققان بر این باور هستند که چای سبز خاصیت چربی سوزی دارد و باعث کاهش وزن می‌شود. در صورتی که روزانه در 3 یا 4 فنجان چای سبز بنوشید، به افزایش سوخت و ساز بدن خود کمک می‌کند. هر چه افزایش سوخت و ساز بیشتر باشد، روند کاهش وزن سریع‌تر انجام می‌شود. چای سبز برای سلامتی بسیار مفید است و مصرف آن برای لاغری و سلامت بدن توصیه می‌شود.

 

 5- آب فراوان بنوشید.

اگر قصد دارید تا در مدت زمان یک ماه وزن خود را به راحتی کاهش دهید، آب فراوان بنوشید. مصرف زیاد آب باعث می‌شود سموم و مواد زائد از بدن دفع شوند. همچنین مصرف زیاد آب مانع از پرخوری می‌شود در نتیجه باعث می‌شود تا از این طریق کالری کمتری مصرف کنید.

 

6- وعده های غذایی متعادل داشته باشید.

سعی کنید مواد غذایی کم کالری اما مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید. حتما صبحانه میل کنید و سعی کنید وعده شام سبک باشد. بهترین ماده غذایی برای شام میوه و سبزیجات تازه هستند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بحث و بررسی در خصوص رژیم لاغری رایگان و سریع پرداختیم. همانطور که گفته شد در رژیم لاغری، اگر تغذیه صحیج و مناسبی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی به وزن ایده آل و دلخواه خود برسید. پس در برنامه غذایی خود تعادل و تنوع را رعایت کنید تا لاغر و سلامت بمانید. سعی کنید روزانه از مواد غذایی سالم استفاده کنید و مواد مضر و ناسالم را از وعده غذایی خود حذف کنید.

یک پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    ممنون از سایت خوبتون. روشهای ذکر شده در این مقاله خیلی ساده و در عین حال مهم هستن باعث شد انگیزه من برای لاغری بیشتر بشه و همچنین بتونم زودتر به نتیجه دلخواهم برسم. با سپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *