جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

رژیم لاغری شکم | چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟

فهرست مطالب

امروزه لاغری شکم و داشتن شکم صاف آرزوی بیشتر افراد است خصوصا خانم‌ها که بیشتر از آقایان به زیبایی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند. زیرا با داشتن شکم صاف می‌توانید هر لباسی که دوست دارید، بپوشید و اطمینان داشته باشید که هر نوع لباسی برازنده شما است. توجه داشته باشید که اگر تغذیه درستی داشته باشید و از مصرف مواد غذایی چاق کننده پرهیز کنید، دچار چاقی و اضافه وزن نمی‌شوید. در این نوشته قصد داریم به معرفی مواردی که باعث لاغری شکم می‌شوند و بررسی رژیم لاغری شکم ، بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رژیم لاغری شکم و اهمیت آن

لاغری شکم آرزوی همه افراد است. اما برای داشتن شکم صاف و تخت چه باید کرد؟ رژیم لاغری شکم چیست؟ چگونه می‌توانیم شکمی صاف داشته باشیم؟

در حال حاضر به دلیل کم تحرکی افراد، چاقی شکم به معضلی اصلی برای همه افراد تبدیل شده است. عدم پیاده روی، عدم تحرک، پشت میز نشستن زیاد و تغذیه نامناسب باعث شده تا چربی در ناحیه شکم تجمع کند و تناسب و زیبایی اندام را از بین ببرد. در نتیجه اکثر افراد به دنبال راهکارهایی برای لاغری شکم هستند.

لاغری شکم

هدف از لاغری شکم و رژیم لاغری شکم چیست؟

همان طور که می‌دانید، چاقی شکمی به دلیل افزایش وزن بدن و تجمع چربی ایجاد می‌شود. در صورتی که تجمع چربی در اطراف اندام‌های داخلی بدن ایجاد شود، خطرناک است و برای سلامتی شما مضر می‌باشد.

هدف از لاغری شکم این است که به اندازه دور شکم ایده آل برسیم و در این ناحیه از بدن چربی وجود نداشته باشد. در خانم‌ها و آقایان اندازه استاندارد دور شکم با یکدیگر متفاوت است. در مردان اگر دور شکم بیشتر از 94 سانتی‌متر باشد خطرناک است و در خانم‌ها نیز دور شکم بیشتر از 80 سانتی‌متر خطرناک است در صورتی که دور شکم شما از اندازه استاندارد ذکر شده بیشتر باشد، باید هر چه سریع‌تر نسبت به لاغری دور شکم اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: لاغری شکم و دسیسه دشمنان آن!!!

 

غذاهای مناسب برای دوره رژیم لاغری شکم و پهلو را بشناسیم

برای داشتن شکمی صاف و تخت لازم است تغذیه خوب و مناسبی داشته باشید. از رژیم غذایی برای آب کردن شکم و پهلو استفاده کنید. در غیر این صورت تجمع چربی در این ناحیه از بدن باعث بدفرمی و شکم بزرگ می‌شود. خوب است بدانید که با مصرف برخی مواد غذایی و گنجاندن آن‌ها در وعده غذایی روزانه خود می‌توانید از چاقی شکم و بزرگ شدن آن جلوگیری کنید.

رژیم لاغری شکم

مواد غذایی فیبردار استفاده کنید

میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار بسیار زیادی فیبر هستند که با مصرف آن‌ها می‌توانید یبوست و ورم شکم خود را کاهش داده و شکمی صاف و تخت داشته باشید. پس سعی کنید روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید تا سلامت باشید.

 

هر روز صبحانه بخورید

برخی از افراد هرگز صبحانه نمی‌خورند که این بزرگترین اشتباه است. صبحانه را از وعده غذایی خود حذف نکنید. بهترین کار این است که شام نخورید.

برای صبحانه از مواد غذایی که حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند، استفاده کنید. زیرا مصرف این مواد غذایی به افزایش سوخت‌و‌ساز بدن در روز کمک می‌کند. پروتئین به عضله سازی بدن کمک می کند و علاوه بر آن انرژی لازم در طول روز را برای شما فراهم می سازد. همچنین باعث می شود تا پرخوری نکنید در نتیجه چربی دور شکم کاهش پیدا می کند.

سعی کنید مصرف مواد قندی را کاهش دهید و به جای آن میوه و سبزی تازه مصرف کنید.

مصرف مواد غذایی مفید

سعی کنید در رژیم غذایی خود از مواد غذایی مفید استفاده کنید. بدین منظور استفاده از رژیم غذایی مناسب برای کوچک کردن شکم توصیه می‌شود. به عنوان مثال بهتر است مصرف گوشت قرمز را کم کنید و به جای آن ماهی استفاده کنید. زیرا مصرف زیاد گوشت قرمز باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود.

همچنین از مصرف مواد غذایی پرچرب مانند سس مایونز پرهیز کنید. سس مایونز چربی بسیار بالایی دارد که مصرف آن منجر به چاقی خصوصا در قسمت شکم و پهلو می‌شود. سعی کنید در سالاد خود از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، خوشمزه است و به لاغری نیز کمک می‌کند.

لاغر شدن شکم

چه نوشیدنی‌هایی به لاغری شکم کمک می‌کنند؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای لاغری شکم چه بخوریم؟ برای داشتن اندام زیبا و شکم تخت می توانید از نوشیدنی‌های زیر استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها به شما کمک می‌کنند تا شکمی صاف و تخت داشته باشید.

آب آشامیدنی

آب قوی‌ترین چربی‌سوز شکم و پهلو است؛ پس تا جایی که می‌توانید آب بنوشید. در واقع با نوشیدن آب، به بدن خود کمک می‌کنید تا تعادل مایع در بدن حفظ شود؛ این تعادل باعث می‌شود تا آب درون معده حبس نشود. در نتیجه دچار پرخوری نمی‌شوید و غذای کمتری مصرف می‌کنید. آب چربی را برای ایجاد انرژی می‌سوزاند، مواد مغذی را به عضلات شما انتقال می‌دهد تا از این طریق متابولیسم بدن شما حفظ شود.

چای سبز

چای سبز برای حفظ سلامتی و چربی سوزی بدن بسیار مفید است. می‌توانید چای سبز را از فروشگاه‌ تهیه کرده و آن را مصرف کنید. مصرف روزانه یک فنجان چای سبز به شما کمک می‌کند تا شکمی صاف و تخت داشته باشید.

چای نعناع

چای نعناع یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید. برای درست کردن این چای، ابتدا برگ‌های نعناع تازه را از ساقه جدا کنید و در ظرفی قرار داده، بجوشانید تا برگ‌ها دم بکشند. این نوشیدنی علاوه بر خاصیت نفخ زایی، به حفظ آرامش و چربی سوزی بدن کمک می‌کند و سبب می‌شود تا شکم و پهلوهایی خوش فرمی داشته باشید.

آب آناناس نوشیدنی

آناناس میوه است خوشمزه که خاصیت ضد نفخ دارد و مصرف آن به لاغری شکم کمک بسیاری می کند. در این میوه آنزیمی به نام بروملین وجود دارد که به هضم سریع غذا و جلوگیری از نفخ معده کمک می کند. این موضوع باعث می شد تا با مصرف این میوه شکمی صاف و تخت داشته باشید.

آب هندوانه

آب هندوانه برای حفظ سلامتی بسیار مفید است و به عضله سازی بدن کمک می‌کند. مصرف آب هندوانه همچنین برای افرادی که بیماری سنگ کلیه دارند نیز توصیه می‌شود. آب هندوانه کالری بسیار کمی دارد و برای شما شکمی صاف و زیبا را به ارمغان می‌آورد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، برای لاغری شکم و این که اندامی خوش فرم داشته باشید، بایستی تغذیه خوبی داشته باشید و برای این کار میزان کالری‌های دریافتی خود را کنترل کنید. غذاهای پرچرب و ناسالم را از وعده غذایی خود حذف کنید و به جای آن غذاهای کم کالری مصرف کنید. با رعایت رژیم غذایی برای آب کردن شکم و پهلو می‌توانید به تناسب اندام ایده ال خود برسید.

روزانه حداقل نیم ساعت ورزش و پیاده روی کنید. با رعایت این نکات می‌توانید اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: کاهش وزن و لاغری با بادام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *