جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

خواص روغن زیتون برای ماساژ

فهرست مطالب

فواید ماساژ با روغن زیتون

تاریخچه ماساژ ابتدا در دربار شاهان و بزرگان رواج داشت و بعدها در عموم جامعه شناخته و از آن برای رفع مشکلات جسمی و روحی استفاده شد. این کار به وسیله روغن‌های گیاهی و خوشبو، به دور از سرما انجام می‌گرفت. در همان دوران نیز از روغن زیتون برای ماساژ استفاده می‌شد به این علت که خواص درمانی زیادی را در بر داشت. در این مقاله قصد داریم تا  از فواید روغن زیتون برای ماساژ برای شما عزیزان شرح دهیم.

بهبود کیفیت مو

اگر یکی از کسانی هستید که همیشه در تلاش برای درمان شوره و خارش پوست سر با داروهای مختلفت هستید ، مطمئناً این روغن شگفت آور برای شما مناسب است. یک ماساژ خوب مو با روغن زیتون ممکن است به درمان پوست خشک و پوسته پوسته سر شما کمک کند. پوست سر خشک و پوسته پوسته می‌تواند کاملاً آزار دهنده باشد ، زیرا پوست سر اغلب باعث ایجاد شوره سر می‌شود.

ماساژ سر با روغن زیتون موجب مرطوب شدن و برای تهویه درست پوست سر و مو موثر است. یک ماساژ خوب می‌تواند رطوبت مورد نیاز موهای شما را برای رشد و پایداری حفظ کند. شما فقط با استفاده از چند ماده اصلی می‌توانید از این روش درمانی خانگی به راحتی در خانه خود استفاده کنید. از روغن زیتون به عنوان یک عنصر پایه استفاده کرده و آن را با روغن ضروری مورد نظر خود ترکیب کنید. هر دو ماده را به خوبی مخلوط کرده و از نوک انگشتان خود استفاده کنید. روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید ، اما با حرکت دایره ای. ماساژ مو نه تنها به نفع موهای شما خواهد بود بلکه باعث ایجاد احساسی آرامش بخش در شما می‌شود.

 

ماساژ با روغن زیتون

تسکین دهنده درد و التهاب

از ماساژ با روغن زیتون به عنوان روش درمانی استفاده می‌شود و شناخته شده است که از التهاب ، تورم ، درد و اسپاسم عضلات رهایی می‌یابد. بسیاری از مردم از مشکلات گرفتگی عضلات رنج می‌برند. اگرچه دارو می‌تواند به شما کمک کند ، یک ماساژ درمانی می‌تواند شما را از وضعیت دردناک رهایی دهد. داروهای مختلف درد ممکن است به شما تسکین موقتی دهند. با این حال ، تغذیه مناسب فقط با کمک یک ماساژ خوب امکان پذیر است.

اگر در مورد رایحه قوی و تند روغن زیتون مشکلی دارید ، می‌توانید آن را با مقداری روغن معطر مورد نظر خود مخلوط کنید. برای به دست آوردن نتایج کارآمد ، باید ماساژ روغن زیتون را با تمرینات یوگا برای مفاصل ترکیب کنید. ماساژ بدن با روغن زیتون کمی گرم در تسکین دردهای عضلانی ، اسپاسم و مفاصل ملتهب کمک می‌کند. علاوه بر این ، در تسکین درد ناشی از آرتریت و نقرس نیز کمک می‌کند. ماساژ در هنگام ترکیب با تمرینات یوگا برای کمر و پاها حتی بهتر عمل می‌کند.

مرطوب و جوان کننده پوست

معمولا شایع ترین موارد پوستی در فصل زمستان به وجود می‌آیند. هوای سرد می‌تواند تا حد زیادی به سلامت پوست شما آسیب برساند. بنابراین ، برای مقابله با آن ، پیروی از یک رژیم مراقبت از پوست ضروری است که بتواند نتایج موثری را برای شما فراهم کند. یکی از چنین راهکارهای طبیعی خانگی که ممکن است باعث شگفتی در سلامت پوست شما شود ، ماساژ با روغن زیتون است. فواید ماساژ روغن زیتون روی پوست بسیار زیاد است. نه تنها به آبرسانی پوست خشک کمک می‌کند بلکه پوست را از درون تغذیه می‌کند و پوستی نرم و لطیف به شما می‌بخشد.

اگر می‌خواهید از این روش درمانی خانگی بهترین استفاده را ببرید ، می‌توانید روغن زیتون را نیز با روغن ویتامین E مخلوط کنید که مجدداً یک ماده عالی برای مراقبت از پوست است. در حین ماساژ، افزودن کپسول ویتامین E در روغن زیتون می‌تواند نتایج بسیار خوبی را ارائه دهد. البته روغن زیتون به خاطر غیر حلال بودنش در آب می‌تواند مشکلاتی را در صورت استفاده بیش از اندازه از این روغن برای پوست ایجاد کند زیرا روغن زیتون به پوست شما نمی‌تواند نفوذ پیدا کند و بر روی سطح پوست شما جمع می‌شود در نتیجه گرد و غبار و آلودگی روی سطح پوست شما ایجاد می‌کند. در هفته بیش از 2 بار برای ماساژ پوست از روغن زیتون استفاده نکنید.

کاهش دهنده استرس

زندگی ما سرشار از فشار و تنش است ، خواه در محل کار یا خانه باشد ، ما در کابوس‌های پروژه های معلق ، مهلت های قانونی ، صورتحساب های بدون حقوق و تعهدات خانواده گرفتار هستیم. همه اینها اغلب ما را به آستانه نابودی سوق می‌دهد و آنچه بدن ما به آن احتیاج خواهد داشت ،روشی برای باز کردن و آرامش ذهن با روشی تحقق بخش است. این کار را می‌توان از طریق یک ماساژ آرامش بخش با روغن زیتون انجام داد که به آرامش اعصاب ، افزایش گردش خون در بدن ، بهبود سطح انرژی و تأمین تغذیه کلی بدن کمک می‌کند. ماساژ احیا کننده بدن با روغن زیتون به همان اندازه باعث آرامش تکنیک ها و مراقبه های تای چی می‌شود.

مقالات مرتبط

معجزه‌ای به نام روغن زیتون

روغن زیتون برای چاقی صورت +خواص آن

روغن زیتون برای ابرو +روش استفاده از آن

خواص روغن زیتون در دوره بارداری و طریقه مصرف آن

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید روغن زیتون” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/” target=”_blank”]

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *