جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

معجزه روغن نارگیل برای مو + دستور تهیه ماسک مو

فهرست مطالب

این روغن طبیعی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات است که برای سلامتی بدن ضروری هستند. در حقیقت روغن نارگیل نوعی روغن اشباع شده است که از خواص غذایی و دارویی فراوانی برخوردار است. از این روغن گیاهی سرشار از لوریک اسید است و از آن در تهیه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین در آشپزی برای پخت انواع غذا و شیرینی استفاده می‌شود. روغن نارگیل به عنوان یک لوسیون طبیعی مفید می‌تواند به حفظ سلامت، مراقبت، درخشندگی و شفافیت موهای شما کمک نماید. در صورتی که به سلامت موهایتان اهمیت می دهید، در این مقاله درباره خواص روغن نارگیل برای مو توضیح خواهیم داد.

خواص روغن نارگیل برای مو
خواص روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل خواص زیادی برای سلامت پوست و مو دارد. از خواص این روغن می‌توان به تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، تقویت ابرو و مژه، از بین بردن لک صورت، چین و چروک و درمان سلولیت اشاره نمود. این روغن طبیعی منبع غنی و فوق العاده‎‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب است که موها را سالم، مرطوب و نرم می‌کند.

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است که مانع از دست رفتن پروتئین می‌شود. در نتیجه استفاده از این روغن گیاهی در قبل یا بعد از حمام به عنوان محافظ مو عمل می‌کند. برای استفاده از این روغن لازم است ریشه موها و پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید. بعد از یک تا دو ساعت موهای خود را شستشو دهید.

تقویت موهای شکننده و آسیب دیده

برای تقویت موهای شکننده و آسیب دیده که بر اثر اتو و سشوار صدمه دیده است، اگر از روغن نارگیل استفاده کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان کمی موهای شما تقویت شده و درخشندگی و نرمی خود را به دست می آورد. استفاده از این روغن طبیعی شادابی و نشاط را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد. اگر از ترکیب روغن نارگیل با روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی موهای شما نرم و لطیف می‌شود.

روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است که از خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی برخوردار می‌باشد. خواص روغن نارگیل به بهبود شکل ظاهری مو، بافت مو و سلامتی آن کمک بسیاری می کند. استفاده از روغن نارگیل بر روی موها باعث سلامت پوست سر، تقویت فولیکول مو، افزایش حجم مو، مبارزه با کاهش پروتئین، جلوگیری از بروز قارچ و عفونت، محافظت مو در برابر ماوراء بنفش و درخشندگی مو می‌شود. ضمنا در خصوص افرادی که موهای فردار و مجعد دارند، روغن نارگیل با نفوذ به موهای حالت‌دار، از مجعد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فواید روغن نارگیل برای مو
فواید روغن نارگیل برای مو

حتما بخوانید: فواید روغن نارگیل و درمان آفتاب سوختگی 

فواید ماسک روغن نارگیل برای مو و طرز تهیه انواع آن

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ماسک خانگی روغن نارگیل برای داشتن موهای سالم‌ و زیبا آشنا کنیم. شما می‌توانید این ماسک‌های مفید را در منزل تهیه کرده و از آن‌ها برای طراوت موهای خود استفاده کنید. پس از مدتی متوجه اثرات اعجاب انگیز روغن نارگیل می‌شوید.

ماسک مو روغن نارگیل و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک مفید می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به همراه ۱ عدد تخم مرغ ترکیب نمایید. سپس کمی موهای خود را مرطوب کنید و این ماسک طبیعی را بر روی موهای خود بمالید. توجه داشته باشید که این ماسک بر روی همه قسمت‌های مو به طور مساوی قرار گیرد. اجازه دهید تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی سر شما بماند؛ سپس با آب ولرم موهای خود را بشورید.

ماسک مو روغن نارگیل و عسل

برای تهیه این ماسک بایستی ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل در قابلمه‌ای مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی حرارت کم گرم نموده، مخلوط را هم بزنید تا مخلوط یکدست حاصل شود. سپس اجازه دهید تا این ترکیب کمی خنک شود. سپس موهای خود را کمی مرطوب کنید و این مخلوط را به موهایتان بمالید. حدود 30 تا 40 دقیقه نیاز است تا این ترکیب بر روی موهای شما قرار گیرد. بعد از آن موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک مو روغن نارگیل

تهیه این ماسک بسیار راحت و ساده است و تنها به ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مایع شده، می‌توانید موهای خود تقویت کنید. برای تهیه این ماسک لازم است از روغن نارگیل تصفیه نشده استفاده شود. ابتدا موهای خود را کمی مرطوب کنید سپس روغن را بر روی موهای خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱ تا ۲ ساعت بر روی موهای شما باقی بماند. بعد از آن موهای خود را با آب ولرم بشویید. پس از مدتی استفاده از این ماسک متوجه درخشندگی و تقویت موهای خود خواهید شد.

ماسک روغن زیتون، تخم مرغ ، عسل و روغن نارگیل

برای تهیه این ماسک مفید، باید روغن زیتون، تخم مرغ، عسل و روغن نارگیل باهم مخلوط شوند تا یک ماسک مو فوق‌العاده مغذی آماده شود. روغن زیتون دارای اثرات بسیار شگفت انگیزی است که به تقویت روغن طبیعی موهای شما کمک می‌کند و تخم مرغ عمل ترمیم موهای شما را انجام می‌دهد.

ماسک موی روغن نارگیل و روغن کرچک

برای تهیه این ماسک نیاز است کمی روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس بر روی موهای خود قرار دهید. روغن کرچک به تسکین پوست سر کمک می‌کند، در صورتی که روغن نارگیل به تقویت موهای سر کمک می‌کند.

روغن نارگیل برای رشد مو
روغن نارگیل برای رشد مو

 

بیشتر بخوانید: فواید روغن نارگیل برای پوست + 10 روش استفاده از آن

 

ماسک روغن نارگیل و رزماری و اسطوخدوس

تهیه این ماسک آسان و ساده است. فقط باید اسانس رزماری و اسطوخدوس را با روغن نارگیل مخلوط کنید. رزماری باعث تقویت و بازسازی موهای شما می‌شود و اسطوخودوس عمل تسکین و رفع التهاب پوست سر را انجام می‌دهد.

ماسک مو روغن نارگیل و روغن آرگان

استفاده از روغن نارگیل و روغن آرگان سبب به وجود آمدن ترکیبی شگفت انگیز می‌شود که به افزایش رطوبت موی سر کمک می‌کند. هر دو این روغن های دارای مواد مغذی هستند که به تقویت موی سر و درخشندگی آن کمک می‌کنند.

ماسک روغن نارگیل و موز رسیده

ماسک روغن نارگیل و موز رسیده یکی از معروف‌ترین ماسک ها است که تاثیر بسیار زیادی در تقویت مو و تامین مواد مغذی موی سر دارد. نیاز است برای تهیه این ماسک حتما از موز رسیده استفاده کنید. در صورتی که مقدار موز استفاده شده از میزان روغن نارگیل بیشتر باشد، این ترکیب سفت و اگر میزان روغن نارگیل بیشتر باشد ماسک شما رقیق‌تر خواهد شد. از هر دو حال این ماسک می‌توانید برای تقویت موهای خود بهره‌مند شوید.

نتیجه گیری

روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که می‌تواند باعث استحکام و درخشندگی موها شود. با استفاده از روغن نارگیل، می‌توانید موهایی پر پشت، درخشان و سالم داشته باشید. اگر دوست دارید تا موهای زیبای و درخشنده‌ای داشته باشید، می‌توانید روغن نارگیل با کیفیت مرغوب را از فروشگاه اینترنتی کتووانیلا با قیمت مناسب خریداری کنید. محصولات این فروشگاه آنلاین با بهترین کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شوند. شما عزیزان با خرید اینترنتی از سایت فروشگاهی کتووانیلا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود، می‌توانید کالای خود را با در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید روغن نارگیل” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/” target=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *