جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

میوه نارگیل و خواص شگفت انگیز آن

فهرست مطالب

نارگیل یکی از اعضای خانواده‌ی درخت نخل به حساب می‌آید. میوه‌ی نارگیل تازه سبز رنگ است و گوشت این میوه سفید رنگ، به مرور زمان با رسیدن میوه پوست آن قهوه‌ای رنگ می‌شود. شیر تازه آن سفید رنگ است و سرشار از ویتامین و کلسیم می‌باشد. این میوه درواقع میوه‌ای بسیار مقوی است که در سراسر دنیا جزو محبوب‌ترین میوه‌ها به حساب می‌آید. درخت این میوه درختی است بسیار تنومند و زیبا که به‌صورت پنهانی رشد می‌کند و بدون انشعابات خاصی قد می‌کشد. برگ‌های آن بسیار بزرگ و زیبا است و دارای گل‌های زرد و نارنجی هم می‌باشد. در قاعده‌ی میوه‌ی نارگیل سه سوراخ وجود دارد که چشم‌های آن نامیده می‌شود. ریشه، گل، دانه، میوه و هسته‌ی آن قابل استفاده است و هر کدام خواص خاص خود را دارد.

"<yoastmark

فواید قسمت‌های مختلف نارگیل

ریشه: قابض، ادرار آور و کرم کش

گل: شیرین و مطبوع، تب‌بر، تقویت کننده‌ی نیروی جنسی، نشاط آور

پوسته: ادرار آور و برطرف کننده‌ی بوی بد

مغز: شیرین کننده، خنک کننده، هضم کننده، نیروبخش، ادرار آور و میکروب کش

روغن: ضدعفونی کننده، دافع حشرات، هضم کننده، اشتهاآور و تقویت کننده‌ی موی سر

گوشت سفید نارگیل: بسیار مقوی، چاق کننده، خوشبوکننده‌ی دهان، درمان ضعف کبد، مسکن قوی برای درد مفاصل و رماتیسم، درمان کم خونی، تقویت حافظه

شیره‌ی نارگیل: تب‌بر، ضداسهال، ضدسم، درمان بیماری‌های پوستی، درمان اختلالات روانی، انرژی‌زا، کاهش میزان کلسترول

روغن نارگیل: تقویت حافظه، محرک نیروی جنسی، درمان کمردرد، جلوگیری از ریزش مو، پیشگیری از پوسیدگی دندان، درمان دیابت

شیرنارگیل: درمان دیابت، انرژی‌زا، کاهش میزان کلسترول، اشتهاآور و تقویت کننده‌ی موی سر

 

بیشتر بخوانید: فواید روغن نارگیل برای پوست + 10 روش استفاده از آن

 

تفاوت شیر نارگیل با شیره‌ی نارگیل

شیره‌ی این میوه همان مایع آبکی درون میوه است، اما شیرنارگیل از جوشاندن مخلوطی مساوی از گوشت نارگیل و آب به وجود می‌آید که شیره‌ی به دست آمده را صاف می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

"تفاوت

ارزش غذایی این میوه

این میوه غنی از کالری، ویتامین‌ها و مقدار زیادی مواد معدنی است. به طور کلی ۴۰۰گرم از این میوه، تقریبا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین می‌کند. ۱۰۰ گرم از این میوه حاوی ۳۵۰ گرم کالری است.

این میوه‌ شامل اسیدهای اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری هستند. هسته‌ی آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگز، منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین در نارگیل، وجود دارد و دانشمندان خبر از وجود پتانسیم بسیار در آن داده‌اند. آب این میوه نیز بسیار با طراوت بوده و حاوی قندهای ساده، الکترولیدها، موادمعدنی، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است. نه‌تنها آب نارگیل، بلکه روغن نارگیل آن نیز به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده طبقه‌بندی می‌شود. ترکیب منحصربه‌فرد آن از اسیدهای چرب، می‌تواند تاثیر عمیقی روی سلامت شما داشته باشد.

نارگیل برای غذا، بدن و مراقبت از پوست، مصارف خانگی و بسیاری کاربردهای دیگر مفید است. روغن این میوه ممکن است تنها ماده غذایی بهداشتی همه کاره در این سیاره باشد. این روغن برای پخت و پز استفاده می‌شود و طمع، عطر و بوی خوبی به غذا می دهد. همچنین می‌توان به عنوان یک نوع داروی طبیعی برای درمان‌های زیبایی طبیعی، پوست و مو مورد استفاده قرار ‌گیرد. درخت این میوه به‌عنوان درخت زندگی در بسیاری از کشورهای آسیا و جنوب شرقی از جمله هند، فیلیپین و دیگر مناطق استوایی در نظر گرفته می‌شود.

نارگیل را می‌توان در چه غذاهایی استفاده کرد

شیر نارگیل و نارگیل در غذاهای تایلندی، مالزی، اندونزی، آسیایی و شرقی می‌توان زیاد مشاهده کرد، اما اخیرا آنها به طور فرآیندی در هنرهای آشپزی کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول یک جایگزین برای شیر گاو با عدم تحمل لاکتوز است و در منوی گیاهی یا لاغری استفاده می‌شود. غذاها با شیر نارگیل با انواع مختلف قابل توجه هستند و می‌تواند یک سوپ اشتها آور برای شام، یک ظرف سفارشی خوشمزه برای شام یا جشن یک دسر، میان وعده‌های نفیس و شاداب باشد.

پودر نارگیل

قطعا یکی از پر کاربرد ترین طعم دهنده‌‌ها در انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها و غذاهای آرد نارگیل است. این آرد، که به آن پودر نارگیل هم گفته می‌شود علاوه بر طعم فوق العاده‌ای که دارد خواص درمانی بی نظیری هم دارد. به‌همین دلیل نمی‌توان به‌سادگی از کنار عبور کرد و از خواص موجود در آن غافل شد. ضمن اینکه این آرد در درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید است، در کاهش وزن، کاهش قندخون، بهبود هضم غذا و غیره نیز موثر است. هر چند باید در نظر گرفت که افرادی هستند که نسبت به نارگیل و محصولات نارگیل آلرژی دارند که باید از مصرف این آرد خودداری کنند به علاوه، مصرف این آرد در رژیم کتوژنیک بسیار توصیه می‌شود، زیرا نسبت به آردهای معمولی کربوهیدرات بسیار کمتری در ساختار این آرد وجود دارد.

"آرد<yoastmark

نتیجه‌گیری

این میوه فواید فراوانی دارد. تمام درخت نارگیل از پوسته تا ریشه و برگ وگل آن قابل مصرف و خوراکی بوده و دارای ویتامین، کلسیم، پروتیین و املاح فراوانی است که برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است. استفاده از این میوه می‌تواند برای درمان قطعی آرتروز و رماتیسم مناسب باشد.همچنین پزشکان این میوه را برای قطع کردن تب و ایجاد اشتهاآور توصیه می‌کنند.

این محصول در مصارف غذایی هم بسیار موردتوجه قرار گرفته است. روغن آن را می‌توان برای سرخ کردن و در پخت و پز استفاده کرد. مصرف شیرنارگیل در بسیاری از کشورها در غذاها و سوپ‌ها محبوبیت فراوان دارد. آرد نارگیل یا همان پودر نارگیل در مصارف شیرینی پزی و پخت فرنی و سوپ‌های ملین بسیار استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت وجود درخت این میوه در هر مکانی واجب و ضروری است و همین امر است که نشان می‌دهد که تمام قسمت‌های این درخت مفید و قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: تمامی خواص روغن نارگیل را بدانیم!

[button title=”خرید روغن نارگیل” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%85-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”center” icon=”” icon_position=”” color=”#ff77c3″ font_color=”#ffffff” size=”3″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *