جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

خواص پودر نارگیل

فهرست مطالب

نارگیل میوه مناطق گرمسیری و استوایی است. خواص پودر نارگیل بیشمار است و دارای طعم خوب و خواص بی‌نظیری می باشد، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌ها مطرح می‌باشد. حدود سه هزار سال پیش، درخت نارگیل در جنوب آسیا کشت شد، اما امروزه در همه مناطق استوایی یافت می‌شود. خواص پودر نارگیل به حدی زیاد است که در بسیاری از کشورها از آن برای تهیه انواع غذاها، شیرینی‌ها و دسرها استفاده می‌شود و از شیر آن نیز برای تهیه انواع نوشیدنی‌های خوشمزه استفاده می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم به بحث و بررسی در خصوص خواص پودر نارگیل بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

خواص پودر نارگیل

در صورتی که نارگیل تازه رطوبت خود را از دست دهد، خشک می‌شود که می‌توان آن را به شکل پودر در آورد و آن برای مصارف مختلفی استفاده نمود. پودر نارگیل سفید رنگ است، طعمی ملایم و مزه‌ای شیرین دارد. برای ماندگاری پودر نارگیل می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که نیاز داشتید، استفاده نمایید.

نارگیل خشک دارای ترکیباتی از جمله مس، منگنز، فیبر و سلیسیم می‌باشد و برای بدن بسیار مفید است. شما می‌توانید این میوه خوشمزه و خوش طعم را برای تهیه انواع شیرینی‌ها، غذاها، شکلات ها و دسرها بکار بگیرید.

خواص پودر نارگیل

فواید نارگیل بر هیچکس پوشیده نیست؛ در زیر به خلاصه ای از خواص نارگیل می‌پردازیم:

فواید پودر نارگیل  برای مو

به طور حتم می‌دانید که نارگیل به دلیل داشتن فواید بسیار، در تقویت و زیبایی پوست و مو کاربرد فراوانی دارد. نارگیل حاوی ویتامین K و آهن می‌باشد به همین دلیل از آن برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کنند. برای استفاده از آن نارگیل را پودر کرده و روغن آن را می‌گیرند. سپس این ترکیب به دست آمده را به موهای خود می‌زنند. نارگیل باعث تقویت مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 

نارگیل برای مو بسیار مفید است و باعث تقویت موهای شکننده و آسیب دیده‌ای که به دلیل استفاده از اتو و سشوار صدمه دیده‌اند، می‌شود. در صورتی که از روغن نارگیل استفاده کنید، پس از مدت زمان کمی، مشاهده می کنید که موهای شما پرپشت‌تر و نرم‌تر شده است. در واقع استفاده از روغن نارگیل برای مو، سبب سلامت پوست سر، تقویت فولیکول‌های مو، محافظت مو در برابر اشعه ماوراء بنفش، حجیم‌تر شدن، جلوگیری از ایجاد قارچ و عفونت سر و درخشندگی مو می‌شود. خوب است بدانید که از فرآورده‌های جانبی نارگیل مانند روغن نارگیل و شیر نارگیل نیز در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده فراوانی می‌شود. روغن نارگیل بهترین روغن برای مرطوب کردن پوست است و حتی به عنوان ضد آفتاب نیز کاربرد دارد.

  پودر نارگیل برای چاقی

اگر تصمیم دارید وزن خود را کم کنید و اندام متناسب و ایده آلی داشته باشید، حتما نارگیل را در وعده غذایی خود قرار دهید. پودر نارگیل دارای مقادیر زیادی از مواد مغذی است که باعث کاهش قند خون و بهبود هضم غذا می‌شود، در نتیجه برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است و به لاغری و کاهش وزن در افراد کمک بسیاری می‌کند.

 

نارگیل دارای چربی‌های زنجیره متوسط می‌باشد که به افزایش سوخت و ساز بدن شما کمک می‌کند، در نتیجه مصرف نارگیل باعث تامین انرژی بدن شما در طول روز می‌شود؛ ضمن این که اشتها را کاهش می‌دهد در نهایت با کم شدن میزان کالری مصرفی بدن، لاغری و کاهش وزن را به‌همراه دارد.

خواص پودر نارگیل برای مو

 پودر نارگیل در بدنسازی

خوب است بدانید از نارگیل در سید غذایی بدنسازان نیز به وفور استفاده می‌شود. زیرا بدنسازی دارای حرکات ورزشی سنگین است که نیازمند تامین انرژی بالا است. نارگیل سرشار از مواد مغذی انرژی‌زاست و می‌تواند برای تامین انرژی بدنسازان بسیار مفید و مناسب باشد.

پودر نارگیل در بارداری

برای داشتن فرزند سالم، زنان باردار بایستی رژیم غذایی سالمی داشته باشند. خانم های باردار باید در دوران حاملگی میوه و سبزی فراوان مصرف کنند. نارگیل یکی از میوه‌های بسیار مفید است که از غنی‌ترین منابع خوراکی برای الکترولیت ها، کلر، پتاسیم و منیزیم بهره‌مند می‌باشد. ضمن این که آب نارگیل نیز یک نوشیدنی طبیعی و مغذی است که می‌توانید آن به عنوان جایگزین نوشیدنی‌های گازدار، نوشیدنی‌‌های کافئین‌دار و نوشابه‌ها مصرف نمایید. آب نارگیل کاملا ارگانیک است، فاقد مواد نگهدارنده است و هیچ شکل یا عارضه‌ای برای زنان باردار ایجاد نمی‌کند. پس زنان باردار با اطمینان خاطر می‌توانند این میوه را مصرف نمایند.

 

در حقیقت مصرف میوه نارگیل به تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین کمک می‌کند. ضمن این که خوردن نارگیل در دوران بارداری باعث می‌شود که سطح مایع آمنیوتیک در بدن مادر بالا رود که این موضوع تاثیر زیادی در سلامت جنین به عهده دارد.

 

چربی‌های نارگیل باعث سوزاندن چربی ذخیره شده در بدن می‌شوند زیرا از نوع تری‌گلیسیرید‌ با زنجیره‌ متوسط هستند. در نتیجه نارگیل در دوران حاملگی با دارا بودن منبع غنی از چربی خوب، موجب رشد جنین سالم می‌شود و باعث افزایش شیر مادر و همچنین حجم ادرار نیز می‌گردد.

 

زنان بارداری که در دوران حاملگی ورزش می‌کنند با مصرف نارگیل می‌توانند انرژی خود را تامین کنند. در واقع نارگیل به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا در تامین انرژی مفید است و خستگی بدن را از بین می‌برد.

 برای مردان

امروزه برخی از مردان دچار مشکلات و ناتوانی‌های جنسی هستند. این افراد بهتر است روزانه مقدار مشخصی نارگیل استفاده کنند. زیرا آب نارگیل داری منبع غنی از روی و دیگر مواد مغذی می‌باشد که نقش مهم و تاثیرگذاری در درمان اختلالات نعوظ در مردان ایفا می‌کند.

خوب است بدانید که پودر نارگیل به دلیل داشتن مواد معدنی‌، مانع از ناباروری در مردان می‌شود. حتی این موضوع در علم پزشکی با توجه به آزمایش‌های متعددی که صورت گرفته، به اثبات رسیده است. در واقع بدن انسان‌ها، با مصرف نارگیل خشک یا همان پودر نارگیل، سلنیوم تولید می‌کند که این ماده از ناباروری مردان جلوگیری می‌کند.

 

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، نارگیل میوه‌ای است پرخاصیت، سرشار از مواد مغذی که چربی و کالری بالایی نیز دارد. در صورتی که به حفظ سلامتی خود اهمیت می‌دهید، توصیه می کنیم این میوه خوشمزه را به وعده غذایی خود بیفزایید و از فرآورده‌های جانبی آن نیز استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از نارگیل در تهیه غذای اصلی، شیرینی، شکلات، دسر و حتی سالاد استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *