جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روغن نارگیل برای عفونت واژن + روش درمانی خانگی

فهرست مطالب

عفونت قارچی واژن، عفونتی است که باعث تحریک، ترشح و خارش شدید واژن و بافت های دهانه واژن شده که به آن کاندیدیازیس واژن نیز گفته می‌شود. عفونت واژن در هر دوره از هر 4 زن 3 نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما در این مقاله قصد داریم تا از خواص روغن نارگیل برای عفونت واژن و دیگر روش‌های درمانی موجود خانگی شرح دهیم.

عفونت قارچی واژن چگونه به وجود می‌آید؟

عفونت قارچی واژن عفونت منتقله از راه مقاربتی محسوب نمی‌شود. اما خطر ابتلا به عفونت واژن در زمان اولین فعالیت جنسی منظم افزایش می‌یابد، همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد که عفونت ها ممکن است به ارتباط دهان با دستگاه تناسلی (رابطه جنسی دهان و دستگاه تناسلی) مرتبط باشند. داروها می‌توانند به طور موثرعفونت های قارچی واژن را درمان کنند. اگر دچار عفونت های مکرر شده و چهار دفعه یا بیشتر در طی یک سال به این عفونت دچار می‌شوید ممکن است به یک دوره درمان طولانی تر و یک برنامه مراقبتی نیاز داشته باشید.

علائم عفونت واژن

علائم عفونت قارچی واژن می‌تواند از خفیف تا متوسط باشد و شامل موارد زیر است:

  • خارش و تحریک در واژن و مجرا
  • احساس سوزش، خصوصاً در هنگام مقاربت یا ادرار کردن
  • قرمزی و تورم
  • درد واژن
  • بثورات واژن
  • ترشحات واژن غلیظ، سفید و بدون بو با ظاهری پنیر کوکتی
  • ترشحات آبکی واژن
درمان خانگی عفونت واژن
درمان خانگی عفونت واژن

عواملی که خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش می‌دهند عبارتند از:

استفاده از آنتی بیوتیک

عفونت قارچی در زنانی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند شایع است. آنتی بیوتیک های طیف گسترده، که باعث از بین رفتن طیف وسیعی از باکتری ها می‌شود، باکتری های سالم واژن را نیز از بین می برد و منجر به رشد بیش از حد قارچ می‌شود.

افزایش سطح استروژن

عفونت های مخمری بیشتر در زنان با سطح استروژن بالاتر دیده می‌شود – مانند زنان باردار یا زنانی که با دوز بالا قرص های ضد بارداری استروژن یا هورمون درمانی استروژن مصرف می‌کنند.

افزایش سطح استروژن و عفونت واژن
افزایش سطح استروژن و عفونت واژن

دیابت کنترل نشده

زنانی که قند خون آنها به میزان کمی کنترل شده است بیشتر از زنان با قند خون کنترل شده در معرض خطر بیشتر عفونت های مخمری هستند.

نقص در سیستم ایمنی بدن

زنانی که ایمنی کمتری دارند – مانند درمان کورتیکواستروئید یا عفونت HIV – بیشتر در معرض عفونت های مخمری هستند.

سیستم امنیتی بدن برای عفونت واژن
سیستم امنیتی بدن برای عفونت واژن

روغن نارگیل برای عفونت واژن

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل یک روغن چرب است که از گوشت سفید نارگیل بدست می‌آید. این روغن فواید زیادی برای سلامتی دارد از جمله:

  • کمک به هضم غذا
  • تقویت متابولیسم
  • کاهش تشنج
  • کاهش گرسنگی

علاوه بر این طبق برخی تحقیقات، روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری است. این خواص می‌تواند آن را به یک درمان موثر برای عفونت های قارچی تبدیل کند. به طور مستقیم توسط تامپون واژن به منطقه آسیب دیده اعمال کنید. فقط مطمئن شوید که روغن نارگیل از بالاترین سطح خلوص برخوردار است.

درمان عفونت واژن با روش های خانگی

روش های مختلفی برای درمان عفونت واژن با روش های خانگی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح میدهیم. اما پیشنهاد ما این است که حتما با یک پزشک مشورت کنید.

ماست

ماست دارای بسیاری از باکتری ها یا پروبیوتیک های خوب است که به ایجاد یک خط دفاعی موثر در برابر موجودات دیگر مضر کمک می‌کند. ماست فلور بدن را به حالت طبیعی خود باز می‌گرداند و بنابراین تعادل را حفظ کرده و رشد بیش از حد قارچ را متوقف می‌کند.

روغن نارگیل برای عفونت واژن

اسید بوریک

شیاف های بوریک اسید برای این منظور در بازار موجود است. با این حال، دوزهای بالای اسید بوریک می‌تواند در موارد شدید منجر به آسیب به اعضای بدن و حتی مرگ شود. سعی کنید این ماده را بدون دستور پزشک مصرف نکنید.

روغن نارگیل برای عفونت واژن

روغن درخت چای

روغن درخت چای ماهیتاً ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروس است. همچنین به حفظ فلور طبیعی بدن کمک می‌کند. از آنجا که ایم ماده بسیار قوی است، آن را با مقداری روغن دیگر مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید و به منطقه آسیب دیده بمالید. شیاف های روغن درخت چای در دسترس بیشتر شیمیدانان قرار دارد. لطفا توجه داشته باشید که بسیاری از افراد به این روغن حساسیت دارند، لطفاً قبل از استفاده از آن تست آلرژی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل برای ریزش مو

ویتامین سی

ویتامین C جدا از تقویت سیستم ایمنی بدن ، به بدن کمک می کند تا تعادل طبیعی خود را بازیابد. ضد میکروبی است بنابراین رشد مخمرهای قارچی را متوقف می‌کند.

مکمل های پروبیوتیک

اگر خوردن ماست به همان سرعتی که دوست دارید نتیجه نمی دهد، می‌توانید مکمل های پروبیوتیک را امتحان کنید. این موارد را می‌توان به صورت خوراکی مصرف و یا در واژن قرار داد.

نتیجه گیری

بسیاری از مواقع اکثر زنان به دلیل بی احتیاطی و یا خجالت کشیدن به پزشک زنان مراجعه نمی‌کنند و به تغییرات کوچک که در قسمت اندام تناسلیشان رخ می‌دهد بی اهمیت هستند و همین امر موجب تشدید این اعلام می‌شود. تایم مراجعه پزشک زنان برای چکاب حداکثر هر 6 ماه می‌باشد.
تمامی موارد درمانی فوق طبق تحقیقات دانشمندان دنیا بوده و این سایت هیچ مسئولیتی در قبال مطالب ارائه شده نداشته و ندارد لذا حتما برای این موارد ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *