جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تاثیر روغن زیتون بر مو + روش استفاده از بر روی مو

فهرست مطالب

بهتر است کمی با هم صادق باشیم. امروز به خاطر هماهنگ بودن با مد یا برای زیبایی خود به سمت رنگ کردن موهای خود متمایل می‌شویم و با رنگ‌ کردن مداوم و استفاده از رنگ‌های شیمیایی موجب آسیب رساندن به ریشه مو خود شده ایم و همین امر باعث ریزش مو، خشکی پوست و خارش سطح پوست سر، موخوره و … شده است. ما در این مقاله قصد داریم که در مورد درمان و تاثیر روغن زیتون بر مو توضیح دهیم.

تاثیر روغن زیتون بر مو
مردم هزاران سال است که از تاثیر روغن زیتون بر مو استفاده کرده و ادعا می‌کنند که روغن زیتون می‌تواند موجب درخشش مو، نرمی پوست بدن ، مقاومت مو را افزایش دهد.
عناصر شیمیایی اولیه روغن زیتون اسید اولئیک ، اسید پالمیتیک و اسکالن است. اینها همه نرم کننده هستند، به این معنی که آنها دارای ویژگی های نرم کنندگی می‌باشد. در واقع ، بسیاری از شامپوها ، نرم کننده ها و پمادها حاوی نسخه های آزمایشگاهی از نرم کننده ها هستند.
شواهد علمی بسیار اندکی برای حمایت از محبوبیت روغن زیتون در مراقبت از مو وجود دارد. اما برخی از تحقیقات معتبر در مورد تأثیر روغن زیتون نشان می‌دهد که روغن زیتون می‌تواند یک اثر مرطوب کننده عمده داشته باشد.
روغن زیتون با نفوذ به لایه‌های مو و با حفظ رطوبت می‌تواند ریشه مو را تقویت کرده و آن را تقویت کند.

 

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل برای ریزش مو + نحوه استفاده از آن

 

تاثیر روغن زیتون بر مو

امروز از روغن زیتون در صابون سازی، شامپو و مصارف بهداشتی آرایشی به طور گسترده در حال استفاده می‌باشد. مواردی همچون محصولات مراقبت از مو و جلوگیری از شوره سر و نرم شدن و آبرسانی به پوست سر و همچنین به عنوان ماسک صورت استفاده می‌شود.
نگهداری از مو روش های متفاوتی داشته مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام که هر کدام تاثیر، مزایا و معایب خود را دارند. تاثیر روغن زیتون بر مو در صورتی که آن را گرم کرده باشید می‌تواند موثرتر بر روی سلامت مو و پوست سر شما واقع شود. حال برای تاثیر بیشتر می‌توانید روغن زیتون را به عنوان یک روغن پایه در نظر گرفته و آن را با روغن‌های دیگر مانند روغن بادام یا سیاه دانه ترکیب کنید که یک ترکیب فوق العاده قوی برای جلوگیری از ریزش مو در طب سنتی است.
استفاده زیاد در طول هفته از روغن زیتون برای پوست یا مو توصیه نمی‌شود به این علت که روغن زیتون یک نوع روغن غنی و چرب است و ممکن است که سطح پوست شما را پوشانده و مانع رسیدن هوا به سطجح پوست شما شود. مقدار توصیه شده برای استفاده از روغن زیتون برای پوست و مو 2 الی 3 بار در هفته می‌باشد. قبل انجام هر کاری ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

آیا از روغن زیتون خاصی باید برای مو‌های خود استفاده کنم؟

در جواب باید گفت بله ولی نه لزوما. استفاده از روغن زیتون تصفیه نشده می‌تواند تاثیر چشم گیری بر روی موهای شما بگذارد زیرا این نوع روغن به دلیل عدم حرارت دیدن بیشتر املاح معدنی و آنتی اکسیدان های آن حفظ شده و منبع غنی از ویتامین هاست.
اما نگران نباشید از روغن زیتون های تصفیه شده هم می‌توان برای این مورد استفاده کرد البته روغن زیتون شرکتی از نوع روغن تراریخته می‌باشد و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

تاثیر روغن زیتون بر مو

چگونه از این محصول و تاثیر روغن زیتون بر مو استفاده کنیم؟

در ابتدا شما بسته به نوع پوست و مو، زخامت وبلندی مو باید میزان روغن خود را تعیین کنید. مقدار استفاده از روغن زیتون بستگی به این دارد کخ چه مقدار می‌خواهید موهای خود را مرطوب کنید و در کدام قسمت قصد دارید از آن استفاده کنید.
اگر قصد دارید که از روغن زیتون برای تمامی قسمت های سر خود استفاده کنید، حداقل به 4/1 فنجان روغن زیتون گرم احتیاج دارید(توجه داشته باشید که روغن زیتون به حدی باید گرم باشد که احساس سوزش بر روی پوست سر خود نداشته باشید)، بخصوص اگر موهای بلند یا خیلی زخیمی دارید.
برای استفاده از روغن زیتون می‌توانید از ماساژ سر استفاده کنید. ابتدا روغن را روی سر خود ریخته و موهای خود را به آرامی ماساژ دهید تا روغن در تمام سطح سر شما پخش شود. سپس موهای خود را با کلاه مخصوص حمام یا حوله بپیچانید و اجازه دهید 15 دقیقه برای روی سر شما بماند.
حال پس از گذشت 15 دقیقه موهای خود را به آرامی شانه کنید تا بافت آن یکدست شود سپس موهای خود را ابتدا با آب گرم بشویید تا چربی اضافه کم شود و بعد از آن از شامپوی ملایم برای شست و شو موهای خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

روغن زیتون خواص متعددی داشته و از آن برای موارد زیادی استفاده می‌شود.روغن زیتون به علت دارا بودن ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان ها می‌تواند به سلامت موهای شما سلامت بخشد و از وزی و شوره سر جلوگیری کند.

 

بیشتر بخوانید: درمان یبوست با روغن زیتون

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید روغن زیتون” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *