جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تمامی خواص روغن نارگیل را بدانیم!

فهرست مطالب

روغن نارگیل، سرشار از مواد مغذی است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. این روغن طبیعی نوعی چربی اشباع شده‌ است که به علت داشتن خاصیت تقویت کننده سلامتی که دارد از آن استفاده‌های فراوانی در تهیه لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات زیبایی و همچنین پخت‌و‌پز می‌شود. در این مقاله درمورد خواص روغن نارگیل توضیح خواهیم داد.

قطعا درباره خاصیت روغن نارگیل شنیده‌اید؛ روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط می‌باشد؛ در اصل، این اسیدهای چرب به طور تقریبی 65٪ از ترکیب کل آن را تشکیل می‌دهند.

 

خواص روغن نارگیل
خواص روغن نارگیل

همه چیز درباره روغن نارگیل

روغن نارگیل در چند سال اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده به طوری که محققانی که بر روی خواص این روغن کار می کنند، بیش از قبل به خواص درمانی آن پی برده‌اند و این روغن را یک روغن طبیعی معجزه آسا نامیده‌اند.

با تحقیقاتی که بر روی این روغن گیاهی انجام شده، روغن نارگیل به عنوان یکی از سالم‌ترین مواد غذایی معرفی شده که علاوه بر خواص درمانی برای زیبایی پوست و مو نیز از آن استفاده می‌شود. بسیاری از کمپانی‌های معروف نیز از این روغن مغذی در تهیه محصولات زیبایی و آرایشی خود استفاده می‌کنند.

روغن نارگیل از نظر مواد مغذی بر سلامتی مصرف کننده تاثیر زیادی دارد؛ ضمن این که این ماده غذایی به عنوان ابر غذا یا سوپر فود محسوب می‌شود. شاید با این کلمه آشنا نباشید. بهتر است کمی درباره این واژه صحبت کنیم. سوپرفود یا ابرخوراکی، به آن دسته از غذاها یا خوراکی هایی گفته می‌شود که برای سلامت انسان مفید هستند و از آن‌ها می‌توان در درمان بعضی بیماری‌ها کمک گرفت. به بیان دیگر این مواد غذایی که از آن‌ها به عنوان سوپر فود یا ابر خوراکی نام برده می‌شود، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهند و به سلامتی جسمانی افراد کمک بسیاری کنند.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل، بهترین درمان طبیعی برای بدن است. استفاده از میوه نارگیل یا روغن آن می‌تواند به درمان برخی از بیماری‌ها کمک نماید؛ ضمن این که مصرف غیرخوراکی آن نیز برای تقویت، شفافیت و سلامت مو توصیه می‌شود.

اگر با خواص روغن نارگیل آشنا نیستید، این مقاله را مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی فواید روغن نارگیل بپردازیم.

روغن نارگیل
روغن نارگیل

بیشتر بخوانید: میوه نارگیل و خواص شگفت انگیز آن

خاصیت روغن نارگیل برای دندان

کلسیم به‌عنوان یکی از عناصر ضروری و حیاتی بدن، برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها شناخته شده است. از آن جایی که روغن نارگیل در جذب کلسیم به بدن کمک می‌کند، پس باعث تقویت دندان‌ها می‌شود و به این صورت از پوسیدگی و خراب شدن دندان‌ها ممانعت به عمل می‌آورد. در ضمن از این روغن برای سفید کردن دندان‌ها نیز استفاده می‌شود.

درمان ایدز و سرطان

در تحقیقاتی که توسط محققین در خصوص فواید روغن نارگیل صورت گرفته، نتایجی به دست آمده که نشان می‌دهد، مصرف این روغن در کاهش ابتلا به ویروس ایدز و سرطان نقش مفید و موثری را ایفا می‌کند. بر اساس نتایج تحقیقات افرادی که روغن نارگیل مصرف می‌کنند، کمتر به ویروس ایدز مبتلا می‌شوند.

رفع دلشوره و اضطراب

روغن نارگیل از خاصیت آرام‌بخشی برخوردار است و در برطرف کردن دلشوره و اضطراب موثر می‌باشد. اگر این روغن طبیعی را به همراه ماساژ ملایم بر سر بمالید، خستگی ذهنی شما از بین می‌رود.

کنترل بیماری دیابت

روغن نارگیل به علت وجود اسید لائوریک، کاپریک و کاپریلیک برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این روغن برخلاف روغن‌های حیوانی، از چربی‌های اشباع و زنجیره اسید چرب متوسط تشکیل شده است که به صورت مستقیم به انرژی تبدیل می‌شود. این روغن گیاهی در درمان دیابت نوع 2 موثر است.

کنترل وزن

اگر از افزایش وزن برخوردار هستید و قصد دارید تا وزن خود را کم کنید، بهتر است روغن نارگیل مصرف کنید. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب زنجیره کوتاه و متوسط است که برای کاهش وزن مناسب هستند. روغن نارگیل به آسانی هضم می‌شود، به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و انرژی بیشتری را نیز می‌سوزاند؛ در نتیجه افرادی که از روغن نارگیل در پخت و پز استفاده می‌کنند، به ندرت با اضافه وزن مواجه می‌شوند.

مراقبت از پوست

از روغن نارگیل به دلیل دارا بودن خواص بی‌نظیر در تهیه کر‌م‌های مرطوب کننده و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید است و مانع از چین و چروک پوست می‌شود؛ این روغن طبیعی علاوه بر ایجاد لطافت و نرمی پوست، باعث می‌شود تا شما شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسید. از این روغن به دلیل خواص مغذی در درمان برخی قارچ‌ها و بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. استفاده از روغن نارگیل برای درمان اگزما، آماس پوست و حتی عفونت‌های پوستی بسیار مفید و موثر است. این روغن خاصیت سفیدکنندگی نیز دارد.

 

بیشتر بخوانید: فواید روغن نارگیل برای پوست + 10 روش استفاده از آن

 

مراقبت از مو

روغن نارگیل برای مو بسیار مفید است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو از آن استفاده می‌کنند. این روغن به ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، کاهش ریزش مو، تقویت و رشد مجدد موهای سر کمک می‌کند. شما می‌توانید با تهیه این روغن و ماساژ آن بر روی مو نتایج اثربخش این روغن را در مدت زمان کمی مشاهده کنید.

 

درمان عفونت

تحقیقات نشان می‌دهد که از روغن نارگیل برای از بین بردن ویروس‌ها استفاده می‌کنند. این روغن قادر است ویروس‌هایی که عامل ایجاد بیماری‌هایی مانند سارس، سرخک، آنفولانزا، هپاتیت و غیره هستند را شناسایی و از بین ببرد. این روغن از توانایی کشتن باکتری‌هایی عفونت زا از قبیل عفونت‌های واژن و مجاری ادراری، سوزاک، زخم معده و عفونت‌های گلو برخوردار است.

کمک به درمان بواسیر

بیماری بواسیر که به آن هموروئید Hemorrhoid نیز می‌گویند، به شکل تورم و التهاب مویرگ‌های موجود در مقعد بروز می‌کند. این بیماری بر اثر ناتوانی در درمان یبوست ایجاد می‌شود. یعنی اگر فردی یبوست داشته باشد، بر اثر فشار زیادی که به خود وارد می‌کند، روده پایینی و مقعد دچار التهاب می‌شوند و پس از گذشت زمان بواسیر به وجود می‌آید.

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب با زنجیره متوسط به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می‌کند. ضمن این باعث جذب ببیشتر اسید لوریک می‌شود که از خواص ضد باکتریایی برخوردار است و باعث هضم راحت تر غذا می‌شود.

درمان سلولیت

ممکن است با واژه سلولیت آشنایی نداشته باشید و ندانید که به چه چیزی سلولیت گفته می‌شود. وقتی چربی در نقاطی از بدن مانند ران، باسن، لگن و شکم تجمع یابد، سلولیت ایجاد می‌شود. نتیجه این موضوع توده‌ای شدن پوست بدن است. این تغییر حالت پوست ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند که ممکن است شما را ناراحت کند. هنگامی که مویرگ‌های زیر پوست به عضلات بدن برخورد می‌کنند لایه‌ای ساندویچی شکل ما بین آن‌ها دیده می‌شود. این حالت به علت فشار زیاد چربی به پوست به وجود می‌آید. روغن نارگیل برای درمان سلولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف روغن نارگیل خوراکی باعث افزایش سوخت‌و‌ساز طبیعی چربی می‌شود و از این طریق به سوزاندن سلولیت کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: تمامی خواص روغن نارگیل را بدانیم!

 

درمان عفونت واژن

عفونت قارچی واژن یکی از مشکلات رایج در خانم‌ها است که عواقب ناخوشایندی را به دنبال دارد. عفونت قارچی واژن اگر به موقع درمان نشود، باعث به وجود آمدن سرطان دستگاه تناسلی زنان می‌شود. برای درمان این عفونت در طب سنتی توصیه می‌شود تا دوش واژینال با روغن نارگیل انجام شود.

درمان سیاهی دور چشم

از دیگر فواید روغن نارگیل می‌توان به برطرف نمودن سیاهی دور چشم اشاره کرد. زیرا روغن نارگیل حاوی مواد مغذی است که به افزایش رطوبت و بهبود گردش خون در پوست دور چشم کمک نموده و باعث رفع سیاهی دور چشم می‌شود.

روغن نارگیل خواص درمانی
روغن نارگیل خواص درمانی

نتیجه گیری

روغن نارگیل به دلیل برخورداری از مواد مغذی، علاوه بر خواص درمانی که دارد، از آن برای سلامت پوست و مو مانند تقویت ریشه مو، رفع چین و چروک‌های صورت، خشکی لب و سیاهی دور چشم استفاده می‌کنند. خواص دارویی روغن نارگیل به قدری زیاد است که از آن برای درمان ریزش مو و سلامت پوست استفاده می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید روغن نارگیل را از فروشگاه اینترنتی کتووانیلا خریداری نمایید. توصیه ما به شما این است که روغن نارگیل خوراکی را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا سالم بمانید. این روغن خوراکی دز طبخ و پخت‌و‌پز انواع غذاها استفاده می‌شود.

[button title=”خرید روغن نارگیل” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%85-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”center” icon=”” icon_position=”” color=”#ff77c3″ font_color=”#ffffff” size=”3″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *