جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روغن زیتون برای ابرو +روش استفاده از آن

فهرست مطالب

روغن زیتون برای ابرو

در طب سنتی از روغن زیتون برای ابرو ،مژه و مو به عنوان یک تقویت کننده ریشه استفاده می‌شود. روغن زیتون هم در رشد مو و هم بر کیفیت و استحکام ریشه مو اثرات معجزه آسایی دارد. مو را نرم تر کرده و همچنین رشد مو را تحریک می‌کند. روغن زیتون باعث می‌شود تا موها سالم تر باشند و روی رشد مژه ها نیز موثر است. روغن زیتون یک منبع طبیعی از ویتامین ها و مواد مغذی است که همگی برای رشد سالم مو مورد نیاز هستند. با استفاده منظم از روغن زیتون ، مژه شما تغذیه مناسبی خواهد داشت. روغن زیتون باعث می‌شود مژه ها ضخیم تر و پرپشت تر شوند. جدا از آن می‌تواند به عنوان پاک کننده آرایش چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

فواید روغن زیتون برای ابرو

روغن زیتون چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

ابتدا میخواهیم کمی در مورد خواص روغن زیتون شرح بدهیم. زیتون یک میوه فوق العاده مقوی و پر خاصیت می‌باشد که در آب و هوای مدیترانه ای رشد بسیار خوبی دارد و زادگاه این میوه در کشورهایی با آب و هوای مدیترانه ای مانند کشور روم که اگر به مجسمه های رومی دقت کنید پادشاهان و بزرگان رومی خوشه ای از برگ های زیتون بر روی سر خود قرار می دادند و این میوه نزد مردم روم بسیار محبوب می‌باشد به طوری که در اکثر غذاهای خود زیتون بکار می‌برند.
روغن زیتون حاوی ویتامین های A و E است ، که به ارتقاء سلامت و ضخامت مو کمک میکند. همچنین یک ترکیب فنلی به نام اولئوروپئین را در زیتون می یابید. یک مطالعه 2015 نشان داد که این ماده در رشد مو در موشها نقش داشته است.

 

بیشتر بخوانید: معجزه‌ای به نام روغن زیتون

 

علت ریزش ابرو چیست و رشد مجدد آن چه مقدار زمان می‌برد؟

ابرو و یا مژه و موی سر گاهی به دلیل ضعیف شدن ریشه ریزش پیدا می‌کنند اگر مقدار ریزش آن زیاد نیست جای نگرانی ندارد اما در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. آزمایش خون می‌تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. بطور مثال کم کار شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از جمله مواد مهمی می‌باشد که به رشد ابرو و موهای شما کمک می‌کند.

پس از گرفتن جواب آزمایش ممکن است پزشک متخصص به شما یک سری مکمل های غذایی و یا قرص آهن بدهد که می‌تواند کمک کننده باشد. رشد ابروها در شرایط مطلوب معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا مجدد شروع به رشد کنند اما اکثر اوقات ما دوست داریم که ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کرده و زخیم شوند ، در این جور مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی می‌تواند مطمئن‌ترین راه حل باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست. در صورت نداشتن هیچ گونه بیماری می‌توانید تاثیرات روغن زیتون برای ابرو را مشاهده کنید.

آیا روغن زیتون مطمئن است؟

روغن زیتون یک روغن بسیار مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان های مفید می‌باشد. اما در کنار تمام مزایا و خواص آن، معایبی نیز به همراه دارد. روغن زیتون به علت غلظت بالایی دارد که می تواند منافذ پوست را ببندد و باعث افتادگی پوست صورت شود به خصوص در افرادی که دارای پوست چرب می‌باشند. یک سری از افراد پوست هایی دارند که مستعد تشکیل آکنه هستند و بهتر از این روغن یا استفاده نکنند یا کمتراستفاده کنند. همچنین برخی از افرادی که دارای پوستی ضعیف هستند و با استفاده از این روغن ممکن است با قرمزی یا خارش مواجه شوند این دسته از افراد بهتری است ابتدا این روغن را در قسمت داخلی بازو خود کمی تست کنند اگر مشکلی به وجود نیامد مصرف کنند.

روش استفاده از روغن زیتون برای ابرو 

ابتدا لایه برداری کنید

خلاص شدن از شر پوست مرده و موهای زائد باعث می‌شود تا روغن به لایه های عمیق تر نفوذ کرده و عملکرد بهتری داشته باشد. در اصل شما با اینکار موجب دریافت بهترین عملکرد از روغن زیتون خواهید بود. حال بای اینکه ابرو‌های خوش فرم تری داشته باشید هر شب چند دقیقه موهای ابرو خود را با مسواک به سمت بالا بکشید.

روغن زیتون مناسب انتخاب کنید

برخی روغنهای زیتون حاوی مواد افزودنی هستند که ممکن است باعث تحریک پوست شما شوند. برای حداکثر کارآیی و احتمال واکنش کمتر، از روغن زیتون بدون تصویه استفاده کنید.

با سایر مواد تقویت کننده ابرو ترکیب کنید

اگر کاملاً قانع نشده اید که روغن زیتون به تنهایی برای شما مفید می‌باشد، سعی کنید آن را با یک ماده مقوی سالم دیگر مخلوط کنید: عسل. عسل می‌تواند یک ماده مغذی برای تغذیه ارائه دهد. حتی می‌توانید روغن زیتون را با روغنهای دیگر مانند آرگان ترکیب کنید و حتی می‌توانید از آن برای آبرسانی بیشتر نیز استفاده کنید.

به ابروهای خود دست نزنید

بعد از ماساژ روغن زیتون به ابروی خود برای اینکه روغن کار خود را انجام دهد ، از لمس ابروهای خود خودداری کنید. همچنین نباید نزدیک یا بر روی ابروهای خود لمس کنید تا احتمال تحریک را کاهش دهید.

نتیجه گیری

روغن زیتون دارای خواص بسیار زیادی است که طب سنتی و همچنین علم روز پزشکی این محصول را به عنوان یک دارو از دل طبیعت تایید و به مصرف آن تاکید دارند. شما می‌توانید به جای صرف هزینه های گزاف برای داروهای شیمیایی موجود در بازار به تهیه یک روغن زیتون به نتیجه مطلوب خود برسید.

مقالات مرتبط

روغن زیتون برای ماساژ

روغن زیتون برای چاقی صورت +خواص آن

خواص روغن زیتون در دوره بارداری و طریقه مصرف آن

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید روغن زیتون” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *