جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روغن زیتون برای چاقی صورت +خواص آن

فهرست مطالب

روغن زیتون برای چاقی صورت

ابتدا کمی در مورد خواص روغن زیتون برای شما عزیزان توضیح می دهیم، سپس به تاثیرات روغن زیتون برای چاقی صورت می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا از تاثیرات این روغن شگفت انگیز، موارد مصرفی و نحوه تهیه آن آگاه شوید.

زیتون یک میوه بسیار مقوی و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها میباشد. زادگاه این میوه مغذی در کشورهایی با آب و هوای مدیترانه ای مانند روم می باشد. پادشاهان و مردمان روم علاقه ی بسیار زیادی به میوه زیتون داشته و از آن در مصارف مختلف مانند آشپزی و دسر و حتی به عنوان میوه استفاده می‌کردند. یکی از دلایلی که زنان رومی به زنان زیبارو و خوش سیما شهرت دارند به دلیل استفاده از این میوه و مشتقات آن در وعده غذایی و بهداشتی بود. روغن زیتون یکی از برترین مشتقات زیتون می‌باشد که از طریق فشرده شدن زیتون بدست می‌آید. زادگاه این محصول داخل ایران در شهر رودبار می‌باشد که زیتون های با کیفیتی را تولید کرده و روغن آن جزو موارد صادراتی می باشد.

خواص مغذی و آنتی باکتریال روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده بسیار مغذی و سرشار از ویتامین های محلول در چربی A, D, E و Kمی باشد.این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو بسیار ضروری و مفید هستند. یکی دیگر از خواص روغن زیتون خاصیت آنتی باکتریال آن است. این خاصیت از تشکیل رادیکال های آزاد در سلول ها که منجر به تولید سلول های سرطانی شده جلوگیری می‌کنند.

انواع روغن زیتون

روغن زیتون 4 نوع دارد که به ترتیب روغن تصفیه نشده و همراه با ناخالصی، روغن تصفیه نشده و خالص،روغن تصفیه شده و روغن فراوری شده که توسط شرکت ها تولید شده و از نظر خاصیت در پایین ترین حد ممکن قرار دارد. روغن های نام برده شده هر کدام مختص کارهایی از جمله خوراکی، روغن زیتون برای ماساژ، موارد بهداشتی و مراقبتی هستند.

روغن زیتون برای چاقی صورت

خواص فوق العاده روغن زیتون

سرشار از چربی های مفید

روغن زیتون سرشار از چربی های مفید غیر اشباع می‌باشد. بر خلاف روغن های دیگر که دارای چربی اشباع شده و مضر هستند که موجب چاقی و انسداد رگ های قلبی می‌شوند، روغن زیتون نه تنها این موارد را نداشته بلکه باعث لاغری و سلامت قلب شما می‌شود. یکی از روغن های پر کاربرد در رژیم کتوژنیک روغن زیتون می‌باشد.

دوستدار سلامت قلب

طبق اعلام FDA ایالات متحده ، مصرف دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز به دلیل محتوای چربی اشباع نشده، می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. برخی از آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون مانند اولئوکانتال و اولئوروپئین به دلیل عملکرد ضد التهابی شناخته شده و به کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کنند.

کمک به کنترل دیابت

به مبتلایان دیابت اغلب توصیه می‌شود به جای چربی های اشباع و کربوهیدرات ، رژیم غذایی سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات و چربی های اشباع نشده را دنبال کنند. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که قرار دادن روغن زیتون به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به تنظیم قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.

دوستدار سلامت مغز

مقدار کمی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در روغن زیتون برای سلامتی مغز ضروری است. از نظر علمی دیده شده است که مصرف روغن زیتون ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. مطالعه جدیدی که در مجله عصب شناسی بالینی و ترجمه ای منتشر شده است ، نشان می‌دهد که روغن زیتون ممکن است به محافظت از بافت مغز در برابر مواد سمی که می‌تواند باعث بیماری آلزایمر شود، کمک کند.

کمک به کاهش وزن

روغن زیتون در حمایت از اهداف کاهش وزن به طور مؤثر کمک می‌کند. این امر به دلیل اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون است. روغن زیتون حاوی کالری است اما از نوع چربی سالم تر است و جایگزین خوبی برای سایر چربی ها مانند کره یا روغنهای تصفیه شده است ، به خصوص اگر در رژیم غذایی هستید. در یونان که بیشتر از هر کشور دیگر روغن زیتون مصرف می‌کند ، سنتی در یونان است که هر روز صبح نصف فنجان روغن زیتون را با آب لیموترش بنوشید تا لاغر بمانید، هم چنین اینکار از بروز گرسنگی جلوگیری کرده و طول عمر را افزایش می‌دهد.

روغن زیتون برای چاقی صورت

روغن زیتون سرشار از ویتامین های محلول در چربی A, D, E و Kمی باشد که همگی این موارد نقش بسیار مهمی در سلامت بدن از جمله پوست و مو دارد. چاقی صورت با روغن زیتون از طریق ماساژ صورت با روش‌های خاص موجب می‌شود تا علاوه بر پوستی صاف و عاری از چین و چروک، صورتی شفاف و پری داشته باشید.

سخن پایانی

روغن زیتون یک روغن گیاهی فوق العاده سرشار از چربی های مفید غیر اشباع می‌باشد که بسیار برای سلامتی و بخصوص سلامت قلب مفید است. شما با اضافه کردن این محصول به وعده های غذایی خود می‌توانید از خواص روغن زیتون برای چاقی صورت بهره مند شوید.

مقالات مرتبط

روغن زیتون برای ماساژ

معجزه‌ای به نام روغن زیتون

روغن زیتون برای ابرو +روش استفاده از آن

خواص روغن زیتون در دوره بارداری و طریقه مصرف آن

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید روغن زیتون” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *