جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

فواید روغن نارگیل برای پوست + 10 روش استفاده از آن

فهرست مطالب

روغن نارگیل از میوه نارگیل به دست می‌آید و به دلیل داشتن مواد مغذی برای سلامتی بسیار مفید است. این روغن گیاهی علاوه بر مصارف خوراکی، برای سلامت و زیبایی پوست و مو نیز به کار می‌رود. در حقیقت این روغن طبیعی یکی از بهترین و محبوب‌ترین روغن‌های گیاهی است که برای حفظ سلامت و تقویت پوست و مو به‌کار می‌‎رود. در این مقاله با خواص روغن نارگیل برای پوست آشنا شوید.

روغن نارگیل حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان است؛ نقش این دو عنصر ممانعت از ایجاد چین و چروک پوست می‌باشد، به دلیل این خاصیت مهم از این روغن، به عنوان یکی از روغن‌های جوان کننده پوست یاد می‌شود.

به طور کلی روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت جامد است و با قرار گرفتن در معرض حرارت، به‌صورت مایع تغییر شکل می‌دهد. این روغن گیاهی از چربی اشباع تشکیل شده است و غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط می‌باشد.

"<yoastmark

انتخاب بهترین روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل به سه شکل تصفیه نشده، تصفیه شده و مایع در بازار موجود است. از روغن نارگیل مایع برای پخت‌و‌پز استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در تهیه روغن‌های صنعتی از فرآیندهای شیمیایی استفاده می‌شود، این نوع از روغن‌ها مواد مغذی کمتری دارند و برای پوست مضر هستند.

اگر می‌خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، باید از روغن نارگیل ارگانیک خالص و تصفیه نشده، استفاده کنید. این نوع روغن‌ها می‌توانند بهترین نتیجه را بر روی پوست شما نمایان کنند.

روغن نارگیل تصفیه نشده از طریق فشردن نارگیل به دست آمده و فاقد مواد شیمیایی است، در نتیجه برای سلامت پوست مفید است.

در نظر داشته باشید که روغن نارگیلی که از کیفیت بالا برخوردار است، در شرایط نرمال و در دمای زیر 75 درجه فارنهایت به حالت جامد است. روغن نارگیل جامد در صورتی که در محیط گرم قرار بگیرد، سریعا ذوب می‌شود.

روش های استفاده از روغن نارگیل برای پوست

حال که با خواص روغن نارگیل آشنا شدید، برای داشتن پوست سالم می‌توانید از روغن نارگیل به شکل‌های مختلف استفاده کنید. بهتر است با فواید روغن نارگیل برای پوست آشنا شوید.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده پوست

برخی افراد از روغن نارگیل برای صورت خود استفاده می کند. اگر از این روغن گیاهی به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید، دیگر نیازی به لوسیون یا کرم صورت ندارید. روغن نارگیل مواد مغذی پوست شما را تامین می‌کند، به آن لطافت و نرمی می‌بخشد و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: تمامی خواص روغن نارگیل را بدانیم!

 

با روغن نارگیل دئودورانت و عطر خوشبو بسازید

شما می‌توانید از طریق این روغن گیاهی ماده خوشبویی برای خود تهیه کنید. از طریق افزودن کمی روغن نارگیل، کمی بکینگ پودر و نوشابه گازدار و پودر فلوورت (سبزی هندی) و نشاسته ذرت می‌توانید ترکیبی خوشبو به دست آورید. روغن‌های ضروری مورد علاقه خود را برای عطری که دوست دارید و بوی تازه اضافه کنید.

"خواص

استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایشی

روغن نارگیل به دلیل داشتن مواد مغذی، رطوبت پوست را زیاد می‌کند. اگر می‌خواهید پوست خود را بدون استفاده از مواد شیمیایی تمیز کنید، می‌توانید از این روغن گیاهی به عنوان لایه بردار استفاده کنید. برای این کار کمی از روغن را بر روی پنبه بریزید و صورت خود را تمیز کنید. سپس صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله خشک کنید. بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایشی به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی، برای پوست‌های حساس قابل استفاده نیستند. پس بهتر است ازمواد طبیعی استفاده شود.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم کوتیکول

برخی اوقات ناخن‌های دست و پا ممکن است خشک و شکننده شوند. برای رفع این مشکل می‌توانید از این روغن گیاهی استفاده کنید. روغن نارگیل رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و خشکی ناخن را برطرف می‌کند. لازم است روزانه مقداری از این روغن را بر روی توک انگشتان خود بریزید و ناخن‌های خود را ماساژ دهید. برای اثر کردن بهتر این روغن بعد از انجام کار نیازی به شستن ناخن ها ندارید. اجازه دهید تا روغن بر روی ناخن شما باقی بماند.

استفاده از روغن نارگیل در ساخت لوسیون بدن

برای رفع خشکی پوست بدن می‌توانید از لوسیون‌های خانگی استفاده کنید. می‌توانید از این روغن برای آب‌رسانی و داشتن پوستی زیبا و شاداب استفاده کنید. استفاده مکرر از این روغن به از بین بردن ترک و رفع خشکی پوست کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: سریع‌ترین روش‌های جوان سازی پوست صورت کدامند؟

 

استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم ضد آفتاب

روغن نارگیل حاوی SPF حدود 5-7 است که همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از این روغن به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید. اگرچه استفاده از این روغن برای مدت زمان طولانی در زیر نور خورشید توصیه نمی‌شود؛ ولی برای فواصل کوتاه و پیاده‌روی گزینه مناسبی است. بهتر است کرم زینک اکسید را از داروخانه خریداری نموده و آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس از این ترکیب به عنوان ضد آفتاب استفاده نمایید. لازم به ذکر است که از روغن نارگیل برای لک صورت نیز استفاده می‌شود.

روغن نارگیل برای سفیدی پوست نیز به کار می‌رود. ولی برای مشاهده نتیجه آن لازم است به طور مداوم استفاده شود.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم اصلاح صورت و بدن

از این روغن گیاهی می‌توانید به عنوان کرم اصلاح استفاده کنید. برای این کار اجازه دهید روغن زیتون بر اثر گرما کمی ذوب شود. سپس آن را بر روی قسمت مورد نظر ریخته و اصلاح را انجام دهید. شما به‌راحتی بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌توانید پوستی صاف و لطیف داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: فواید روغن نارگیل برای پوست + 10 روش استفاده از آن

 

خواص روغن نارگیل در درمان آکنه

برخی افراد بر این باور هستند که روغن نارگیل سبب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شود ولی بر اساس تحقیقات انجام شده، نتایج نشان می‌دهد که این روغن در درمان آکنه تاثیر خوبی دارد. آکنه یک بیماری پوستی التهابی است؛ به دلیل این که روغن نارگیل از خواص و ترکیبات ضدالتهابی برخوردار است، پس می‌تواند در درمان آکنه تاثرگذار باشد. به علاوه، خاصیت آنتی باکتریایی اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در این روغن گیاهی، می‌تواند به کاهش بیماری پوستی آکنه کمک نماید.

روغن نارگیل برای درمان پوست مرغی

پوست مرغی نوعی بیماری شایع پوستی است که باعث ایجاد دانه‌های ریز در پوست بدن می‌شود. این جوش ها در اصل سلول‌های مرده پوست هستند که فولیکول های مو را به بدن وصل می‌کنند. پوست مرغی در نقاطی از بدن مانند سینه ها، را‌ ها، گونه‌ها یا باسن قرار می‌گیرد.

روغن نارگیل، از خواص ضد التهابی برخوردار است. این روغن به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، درمان مناسبی برای پوست مرغی است. می‌توانید از روغن نارگیل برای چرب نمودن پوست بدن بعد از حمام استفاده کنید.

روغن نارگیل برای رفع سیاهی دور چشم

روغن نارگیل به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی، برای رفع چین و چروک‌های پوست اطراف چشم موثر است. این روغن، به عنوان یک ترمیم کننده پوست عمل می‌کند. ضمن این که با تغذیه پوست، لک و چین و چروک‌هایی را که در اطراف چشم‌ها شکل گرفته‌اند، را از بین می‌برد. ماساژ منظم روغن نارگیل، زیر چشم‌ها نیز از ایجاد چین و چروک‌های پوست این ناحیه جلوگیری می‌کند.

نتیجه گیری

استفاده از روغن نارگیل به‌عنوان مرطوب کننده می‌تواند برای افرادی با پوست خشک بسیار مفید باشد. با این حال ممکن است به دلیل بستن حفره‌ها برای همه افراد مناسب نباشد و باعث ایجاد جوش سرسیاه و سرسفید در پوست شود. برخی افراد نیز ممکن است به آن حساسیت داشته باشند که در این صورت بهتر است از آن استفاده نشود. از طرف دیگر روغن نارگیل یک روغن گیاهی ارزان است که استفاده از آن مقرون به صرفه است. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، از این روغن به دلیل داشتن مواد مغذی در تهیه محصولات بهداشتی و زیبایی استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید پوستی شفاف و شاداب داشته باشید و جوان بمانید، پیشنهاد ما به شما این است که از روغن نارگیل استفاده کنید. شما می‌توانید روغن نارگیل باکیفیت را فروشگاه اینترنتی کتووانیلا تهیه کنید. محصولات کتووانیلا با برخورداری از کیفیت مرغوب و قیمت مناسب، در کمترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد شد.

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید روغن نارگیل” link=”https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84/” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *