جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روش‌های لاغری شکم در یک ماه

فهرست مطالب

روش‌های مختلفی برای لاغری شکم در یک ماه به منظور تناسب اندام و دوری از بیماری‌های ناشی از چاقی وجود دارد. اضافه وزن و چاقی به یکی از مشکلات بزرگ در جامعه امروزه تبدیل شده است که بسیاری را درگیر خود کرده‌است. تخت کردن شکم و از بین بردن پهلوها ما را از دغدغه اضافه وزن و پوشیدن لباس‌هایی که دوست داریم می‌رهاند. با وجود رژیم‌های مختلف، بسیاری از افراد به دلیل انتخاب نکردن یک رژیم مناسب یا نداشتن اراده کافی در این مسیر مشکل موفق به کاهش وزن خود نمی‌شوند. اگر شما در فکر لاغری شکم در یک ماه هستید اراده کنید، این مقاله را همراه ما باشید و پس از مطالعه آن از جا برخیزید.

حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو در یک ماه

هرگز به لاغری بدون ورزش فکر نکنید. اگرچه راهی جذاب و بدون سختی به نظر می‌رسد، اما بعید است شما بدون ورزش و تلاش فیزیکی به وزن مورد نظر خود برسید بدون آن‌که به بدن خود آسیب بزنید. سلامت بدن بدون چربی سوزی با ورزش مداوم و مرتب امکان‌پذیر نیست. پزشکان و متخصصین حوزه سلامت همواره تاکید دارند که ورزش منظم باید در برنامه روزمره قرار گیرد. ورزش با افزایش متابولیسم بدن چربی سوزی را افزایش داده و به تمرکز در کاهش وزن شکم و پهلوها منجر می‌شود. ورزش علاوه بر کاهش وزن به تناسب و زیبایی اندام کمک می‌کند و ماهیچه‌های بدن را تقویت می‌کند. اگرچه اغلب ورزش‌ها در کاهش وزن موثر هستند اما برخی از آن‌ها به طور خاص به ورزش‌های چربی‌سوز معروف هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

لاغری شکم در یک ماه

پیاده‌روی برای لاغری شکم در یک ماه

پیاده‌روی از اصلی‌ترین روش‌ها در سوختن ورزش‌های بدن و لاغری شکم است. پیاده‌روی در صورتی که موجب عرق کردن و افزایش دمای بدن شود وظیفه خود در کاهش وزن را به‌خوبی اجرا می‌کند. پیست‌ها، سطوح صاف، جاده‌ها و یا کوه‌نوردی را برای پیاده‌روی انتخاب کنید. پزشکان برای داشتن بدنی سالم و رسیدن به وزن ایده‌آل حداقل نیم ساعت در روز پیاده‌روی را توصیه می‌کنند. کالری بدن با بالا رفتن دما و عرق کردن سوخته می‌شود. از سوی دیگر پیاده‌روی تنها ورزش یک ورزش ساده نیست بلکه بدن را آماده سایر ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی می‌کند.

ورزش دراز و نشست برای لاغری شکم در یک ماه

به احتمال خیلی زیاد نام ورزش دراز و نشست به گوشتان رسیده است. این ورزش از جمله ورزش‌های اختصاصی در لاغری شکم و پهلوها است. حین انجام دراز و نشست به عضلات شکم فشار بالایی وارد می‌شود که منجر به دفع چربی‌ها از آن ناحیه می‌شود. اگرچه این فشار بالا هنوز ثابت نشده است اما آن‌چه عیان است کمک بزرگی است که دراز و نشست منجر به کاهش چربی‌های بدن در ناحیه شکم می‌شود. همزمان با چربی‌سوزی پهلوها و شکم در هنگام دراز و نشست، این ورزش به تقویت عضلات در این بخش‌ها کمک می‌کند. با مشاهده نتیجه این ورزش پس از مدتی متوجه خواهید شد که چه تاثیر بالایی بر چربی‌سوزی داشته است. پیش از دراز و نشست بدن خود را گرم کنید و پس از انجام ورزش‌هایی که دمای بدن را بالا می‌برند شروع به دراز و نشست کنید.

ورزش پلانک

یکی از انواع ورزش برای کوچک کردن شکم و پهلو، ورزش پلانک است. همانند دراز و نشست پیش از شروع پلانک باید بدن گرم شود بنابراین با انجام ورزش‌های ساده‌ای که بدن را گرم می‌کنند عضلات خود را آماده کنید. گرم کردن پیش از ورزش‌های دیگر از آسیب رسیدن به عضلات جلوگیری می‌کند. با پیاده‌روی و گرم کردن بدن خود را آماده انجام سایر ورزش‌ها کنید. پلانک ورزشی بسیار محبوب و موثر در لاغری شکم است که پس از انجام مداوم آن نتایج خود را بر جای می‌گذارد. عجله نداشته باشید و بدانید در طول زمان این ورزش تاثیر خود را می‌گذارد؛ بنابراین با چند روز اولیه نتیجه‌گیری نکنید. در پلانک مدت زمان انجام این ورزش در روز را افزایش دهید تا بدن ضمن عادت به ورزش تاثیرات مثبتی از آن دریافت کند.

برای مشاهده تاثیر ورزش‌ها، می‌توانید به ترتیب پیاده‌روی، دراز و نشست و پلانک را در برنامه روزانه خود قرار دهید و به صورت منظم ورزش کنید. این ورزش‌ها را به مدت طولانی انجام دهید تا در طول یک ماه شکم خود را لاغر کنید.

رژیم غذایی در کاهش وزن و لاغری شکم در یک ماه

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ در کنار ورزش کردن، باید تغذیه مناسبی برای لاغری شکم داشت. غذا برای لاغری شکم عامل بسیار مهمی است بنابراین با داشتن برنامه غذایی مناسب می‌توان کالری بدن را کنترل کرد. برای کاهش چربی‌های بدن باید رژیم غذایی مناسب و درستی متناسب با شرایط بدن و وزن آن در نظر گرفت. بدن هر شخصی نیازهای مشخص خود را دارد و نمو و رشد و تامین انرژی آن به تغذیه خاصی نیاز دارد. رژیم غذایی مذکور باید بتواند کالری مورد نیاز بدن را تامین کند. این رژیم اساسا بر پایه کاهش کالری دریافتی روزانه است تا از چاقی و افزایش وزن جلوگیری کند. متخصصین تغذیه با در نظر داشتن آناتومی یک نفر متناسب با بدن وی برنامه غذایی خاصی درنظر می‌گیرند که حاوی مواد لازم و ضروری بدن است و در عین حال کالری بدن را در حد تعادل نگه می‌دارد. با وجود چنین برنامه‌ای دستیابی به وزن مناسب و ایده‌آل دور از ذهن نیست. مواد غذایی زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا در یک ماه شکم خود را لاغر کنید.

موز و اسفناج

موز، اسفناج، انبه، پرتقال و سیب‌زمینی حاوی پتاسیم زیادی هستند که با کاهش آب بدن به لاغری شکم کمک می‌کنند. این میوه‌ها فیبر زیادی دارند و با ایجاد سیری به لاغری کمک می‌کنند. به دلیل مصرف بالای پتاسیم از مصرف نمک و سدیم پرهیز کنید.

سبزیجات پخته شده

سبزیجات موجب نفخ معده و ورم شکم می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از این مساله آن‌ها را بپزید. مصرف دم‌نوش‌های نعنا که نفخ را از بین می‌برند نیز توصیه می‌شود. خام خواری به طور کلی توصیه نمی‌شود مگر این‌که با نظر متخصص تغذیه باشد.

مصرف بلغور

بلغور را به طرق مختلف در برنامه غذایی جای دهید. با بلغور آش بپزید و آن را جایگزین نخود و لوبیا کنید تا از نفخ و ورم معده و شکم جلوگیری کنید. روش‌های مختلف مصرف بلغور پخته شده را جستجو کنید و آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

عدم مصرف قندهای مصنوعی

شیرین‌کننده‌های مصنوعی نفخ، اسهال، ورم معده و شکم را به همراه دارند. از مصرف آب‌میوه‌ها و شیرینی‌های صنعتی خودداری کنید. مواد غذایی که دارای برچسب‌هایی به نام سوبیتول، مانیتول، لاسیتول و زایلیتول هستند اکیدا خودداری کنید. فست فود را کنار بگذارید تا در یک ماه شکم خود را لاغر کنید.

میوه‌های رنگی

انگور، خربزه، هنوان و توت فرنگی به دلیل داشتن مقادیر زیادی فلانوئید از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کنند.

کره بادام زمینی

چربی‌های غیر اشباع بدن با مصرف کره‌ بادام‌زمینی از بین می‌روند. پروتئین و فیبر بدن از این طریق تامین می‌شود و میل به خوردن غذاهایی که چربی و کالری زیاد دارند از بین می‌رود. با مصرف به اندازه کره بادام‌زمینی در مدتی کوتاه لاغر شوید.

صبحانه برای لاغر شدن شکم در یک ماه

برای تخت شدن شکم، به صبحانه تخم مرغ آبپز که کالری بسیار کمی دارد را اضافه کنید. این ماده غذایی ضمن داشتن پروتئین و افزایش سوخت و ساز چربی‌ها شما را تا مدت زیادی سیر نگه داشته و باعث لاغری می‌شود. مصرف یک عدد سیب به این حس کمک می‌کند. فیبر زیادی که سیب دارد از تجمع چربی‌ها جلوگیری می‌کند و با افزایش سوخت و ساز بدن و کم بودن کالری به لاغری کمک می‌کند. سیب ماده غذایی مناسبی به عنوان میان وعده صبح است.

ناهار برای لاغر شدن شکم در یک ماه

گوشت سفید یا قرمز کباب شده و سالاد از جمله بهترین مواد غذایی توصیه شده برای مصرف در وعده ظهر هستند. ماکارونی، برنج، لازانیا و پیترا کالری فراوانی دارند. آن‌ها را فراموش کنید. میگو، ماهی کبابی، گوشت گوساله یا گوسفندی بدون چربی کباب شده را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید و یک ماه ناهار از این مواد تغذیه کنید.

سالادی که خیار، گوجه فرنگی، کلم، اسفناج، قارچ، سیبزمینی آب‌‌پز و کلم بروکلی دارد را حتما در برنامه قرار دهید تا فیبر کافی به بدن برسد. اسموتی کرفس بدون قند یا شکر بهترین میان‌وعده عصر برای لاغری کم است.

شام برای لاغر شدن شکم در یک ماه

مهم‌ترین نکته برای لاغری شکم، داشتن شامی محدود و کم حجم است. هنگام خواب هر چه در شب مصرف کرده‌اید به چربی تبدیل شده و در ران‌ها، شکم و پهلوها تجمع می‌کنند. شام باید رژیمی باشد. توصیه می‌شود از اسموتی گوجه فرنگی، شیر یا موز برای وعده شام استفاده کنید. با مصرف گوجه فرنگی ویتامین‌های A، B، C، آهن، فسفر و کلسیم بدن خود را تامین کنید. موز نیز تامین‌کننده پتاسیم بدن است. مواد مذکور به پاکسازی معده و روده نیز کمک می‌کنند.

در این مقاله مهم‌ترین روش‌ها که به لاغری شکم در یک ماه کمک می‌کنند عنوان شدند. توجه داشته باشید که باید اراده خود را به‌ کار بگیرید تا در این مسیر شکست نخورید. بسیاری افراد با انگیزه آغاز می‌کنند اما به دلیل عدم داشتن اراده کافی به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند. به جای انتظار برای رسیدن به شنبه و شروع رژیم لاغری شکم، همین حالا شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *