جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روغن نارگیل برای ریزش مو + نحوه استفاده از آن

فهرست مطالب

روغن نارگیل یک روغن سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و تشکیل شده از نوع چربی اشباع می‌باشد. روغن نارگیل از قسمت گوشت سفید رنگ نارگیل استخراج و ساخته می‌شود. زادگاه این میوه در مناطق گرمسیری کشورهای فیلیپین و اندونزی است. در رژیم غذایی این کشورها نارگیل نقش بسیار اساسی دارد و 60% صادرات نارگیل از کشور اندونزی صورت می‌گیرد. روغن نارگیل دارای خواص بسیاری است اما ما امروز قصد داریم تا در مورد خواص روغن نارگیل برای ریزش مو شرح دهیم.

روغن نارگیل چگونه بر روی مو تاثیر می‌گذارد

روغن نارگیل مانند سبوم است. سبوم به روغن طبیعی بدن گفته می‌شود و به خشک نشدن پوست سر کمک می‌کند. همچنین ریشه مو را می‌پوشاند تا از آسیب به آن محافظت کند. اگر پوست سر را در سطح مطلوبی از رطوبت و چربی نگه دارید کمک شایانی به سلامت فولیکول‌های مو خود کرده اید.

روغن نارگیل به علت دارا بودن اسید لوریک نقش مهمی در اتصال پروتئین به مو دارد. همچنین اسید لوریک از ریشه مو محافظت می‌کند و موجب جلوگیری از شکستن مو می‌شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل به تقویت رشد سالم مو کمک می‌کند.

طبق بررسی ها صورت گرفته روغن نارگیل به ساقه مو نفوذ کرده و از مو در برابر آلاینده های محیطی و گرمای بیش از حد محافظت می‌کند. روغن نارگیل حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتری است که از هرگونه مشکل باکتریایی که منجر به جلوگیری از رشد مو شود محافظت و به تامین تغذیه مو کمک می‌کند.

روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو عمل کرده و به لطافت و براق نگه داشتن مو کمک می‌کند. همچنین ماساژ مو با روغن نارگیل به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر روغن زیتون بر مو

 

روغن نارگیل برای ریزش مو

چگونه از روغن نارگیل برای ریزش مو استفاده کنیم؟

موهای خود را با شامپو بشویید اما به آن حالت ندهید. حالا، مقداری روغن نارگیل را در یک کاسه گرم کنید.

هنگامی که موهای شما کاملا خشک شد ، شروع به استفاده از آن بر روی موهای خود کرده و آن را به پوست سر خود ماساژ دهید.

موهای خود را شانه کنید تا اطمینان حاصل کنید که روغن به پوست سر شما نفوذ کرده و هر رشته موهای شما را پوشانده است.

موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید 45 دقیقه بماند. همچنین می‌توانید اجازه دهید یک شب بر روی شما بماند.سپس  آن را با شامپو بشویید.

از چه نوع روغن نارگیل برای ریزش مو استفاده کنیم؟

روغن نارگیل در مدل های متنوع در بازار موجود می‌باشد اما بهترین نوع آن روغن نارگیل خالص است که با روش استخراج سرد تهیه شده باشد.

 

بیشتر بخوانید: روغن نارگیل برای عفونت واژن

[button size=”medium” style=”primary” text=” روغن نارگیل ” link=” https://ketovanilla.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84/ ” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *